Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 33

Ämne: Dreambox Hackad...?

  1. #11
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Evex
    efter som dom ser det som ett stort problem att andra kan kolla tv via nogon db som tar mycket bandbred samt att dom inte får köra betal tv i sitt nätt utan att betala till cd o via kan dom scanna efter db boxar som ligger utanför brandväggar
    En DB tar ju ingen bandbred alls... Typ nån byte var 4de sekund eller vad det är... Visst kan dom scanna efter dreamboxar som sitter direkt i modemet... Men samtidigt så vad tjänar dom på det? Inget olagligt att ha en Dreambox...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #12
    alla som har bbb har inte fått brevetm det vet jag för jag har bbb och har inte fått brevet , har ingen dreambox heller så nått måste ju bbb ha för sig då....

  3. #13
    Jag har BBB och jag har en Dreambox som för tillfället går direckt ut på nätet.. jag har inte fått något brev

  4. #14
    Men tänk lite. De ser det på MAC-adresserna såklart. Dream multimedias serie börjar på 00:09:34.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan
    Jag har BBB och jag har en Dreambox som för tillfället går direckt ut på nätet.. jag har inte fått något brev
    vad har du för ip
    så skall jag skicka ut ett brev till dej
    hehe skämt å sidor en bra debatt iallafall breven är ute iallafall
    och hur dom scannar av vet jag inte men dom vet exakt vilen fil och dyligt så dom har nog fått rådgivning av någon expert skit samma jag har inte bbb

  6. #16
    Fick vist äta upp det jag sa tidigare... låg ett fint litet brev från BBB i brevlådan...

    Ett stycke ur brevet..

    "Inronget i en Dreambox sker via root-kontot och genom att man använder default-lösenord. Den som har gjort introng i Dreamboxen har laddat upp en tarfil 4347_tool2.tar i /var och packat upp den i /var/tool2 och kör sedan ett script start.sh i /var/tool2 som använder en binär som heter tvconnector."

    Om det där är ett klipp o klistra från mailet så tror jag inte en sekund på det, dom kan helt enkelt inte skickat nått med så mycket stavfel :shock:

    Frågan är bara varför någon skulle roa sig med att skicka ett sånt till alla bbb kunder, vidarebefodra brevet till kundtjänst och fråga vad dom menar och om det inte är ett äkta brev från dom så fråga hur "någon" kommit över mailadresserna till bbb:s kunder.

  7. #17
    Vilka idioter kör med standard lösenord på sin dreambox?

    EDIT: Hur kan de komma sig att BBB bryr sig om detta?

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan
    Fick vist äta upp det jag sa tidigare... låg ett fint litet brev från BBB i brevlådan...

    Ett stycke ur brevet..

    "Inronget i en Dreambox sker via root-kontot och genom att man använder default-lösenord. Den som har gjort introng i Dreamboxen har laddat upp en tarfil 4347_tool2.tar i /var och packat upp den i /var/tool2 och kör sedan ett script start.sh i /var/tool2 som använder en binär som heter tvconnector."

    Om det där är ett klipp o klistra från mailet så tror jag inte en sekund på det, dom kan helt enkelt inte skickat nått med så mycket stavfel :shock:

    Frågan är bara varför någon skulle roa sig med att skicka ett sånt till alla bbb kunder, vidarebefodra brevet till kundtjänst och fråga vad dom menar och om det inte är ett äkta brev från dom så fråga hur "någon" kommit över mailadresserna till bbb:s kunder.
    Om det där är ett klipp o klistra från mailet så tror jag inte en sekund på det, dom kan helt enkelt inte skickat nått med så mycket stavfel :shock:

    Frågan är bara varför någon skulle roa sig med att skicka ett sånt till alla bbb kunder, vidarebefodra brevet till kundtjänst och fråga vad dom menar och om det inte är ett äkta brev från dom så fråga hur "någon" kommit över mailadresserna till bbb:s kunder.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #19
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det där luktar som någon försöker luras eller jävlas.

    BBB kan skicka ut brev till kunder men aldrig så specifikt som detta. Jag vet då jag fick se ett brev när dom jagade folk som kunde bli avstängda för P2P.

    Då stog det att man brutit mot copyright eller BBBs regler. Iofs var det inte BBB själva som skickade ut detta utan något annat företag.

    Dessutom måste avsändare och allt annat vara rätt på brevet, annars är det förfalskat och om det ser rätt ut fast BBB säger de inte har skickat ut något sådant, då är det förfalskning och olagligt, då kan man anmäla och det blir utredning från polisens sida. Då lär mupparna som höll på med detta åka fast. Risken finns i alla fall om dom fortsätter.

    Precis som dom där busarna som skickar bluff-fakturor till företag.

  10. #20
    vidare i historien brevet är äkta tror jag har inte tittat ingående men kan göra detsnart. jag har kollat med min lev av linan och mycket riktigt tillverkaren har eget mac serie nr så det går vist att scanna fram

Liknande ämnen

  1. Boxer hackad?
    Av sm0kie i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 17:09
  2. Är boxen hackad?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 18:52
  3. D+ 30W Hackad!
    Av Tibrisch i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 18:40
  4. Viasats nds kryptering hackad?
    Av samot4 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 13:32
  5. shh hackad.....
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 18:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss