Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: Dreambox Hackad...?

  1. #1

    Dreambox Hackad...?

    Hej på er.... en kille hade fått ett brev från BredBandsBolaget som förklarade att hans Dreambox var utsatt för hackning. En fil typ som ligger i mappen \var och heter något med tool2_tar.(Det ska vara några siffror före också men jag kommer inte i håg dem)
    Har kollat på en del olika DB forum nu men har inte hittat nåt om den filen. Jag hjälpte honom att kolla i sin box och han hade denna fil.. samma sak med en annan kille i min cs grupp... Vidare i brevet förklarade BBB att man skulle skaffa en router vilket ingen av dem hade...¨

    Denna fil ska tydligen starta ett script av något slag...

    Tänkte höra efter om det finns flera som har hört detta eller om det finns några som sitter med en DB utan router hos BBB som har fått detta brev?

    MVH
    Senast redigerad av Last Man On Earth© den 2011-01-11 klockan 20:00.
    Last Man On Earth©

    DreamBox DM 7000S 160GB HD
    Andy´s CVS i Flash
    Peter Pan Neverland 1.0 On USB
    Gemini 4.40 On USB
    Motorstyrd LNB

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Gäller generellt för alla som kör sin dreambox (eller vadsomhelst egentligen) direkt på öppet nät med default password.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    fick samma brev från BBB.. Dock så har jag inte default password.. Kollade i alla fall och inga problem här. Brevet går ut till alla som har BBB som leverandör.

  4. #4
    hur vet bbb vilka som har en dreambox då?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    hur vet bbb vilka som har en dreambox då?

    Precis,, det undrar jag ocskå ,, hur vet dom det?

  6. #6
    Tydligen så har brevet även gått ut till alla som har BBB... alltså även de som inte har Dreambox... De kanske har blivit misstänksamma mot en del filer som passerat i deras nät och kanske kollat upp att det är Dreambox som använder just de filerna och sedan skickat ut och varnat alla sina kunder om intrånget... Vem vet?
    Last Man On Earth©

    DreamBox DM 7000S 160GB HD
    Andy´s CVS i Flash
    Peter Pan Neverland 1.0 On USB
    Gemini 4.40 On USB
    Motorstyrd LNB

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Dom uppmärksammar dos-attackerna som utförs från de hackade boxarna, är ju enbart därför isp's öht intresserar sig för användarnas internet-säkerhet.

    Dvs dom får klagomål från externa parter som attackerats och har då att välja på att stänga av de slarviga användarna som upplåtit sin utrustning som vapenplattformar, eller hjälpa dom täppa till hålen.

  8. #8
    dom vet vilka som har db boxar

  9. #9
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Evex
    dom vet vilka som har db boxar
    Hur ska dom teknisktset kunna veta det? Alla kör på olika tcp portar... Trafiken är krypterad... Ja... Det enda dom ser är lite data som kommer då och då...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #10
    efter som dom ser det som ett stort problem att andra kan kolla tv via nogon db som tar mycket bandbred samt att dom inte får köra betal tv i sitt nätt utan att betala till cd o via kan dom scanna efter db boxar som ligger utanför brandväggar

Liknande ämnen

  1. Boxer hackad?
    Av sm0kie i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 17:09
  2. Är boxen hackad?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-09-03, 18:52
  3. D+ 30W Hackad!
    Av Tibrisch i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 18:40
  4. Viasats nds kryptering hackad?
    Av samot4 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 13:32
  5. shh hackad.....
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 18:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss