ok.. flyttar till nya lägenheten med canal digitals kabeltv när 4 februari.. ska kolla upp allt då.. //v
ok.. flyttar till nya lägenheten med canal digitals kabeltv när 4 februari.. ska kolla upp allt då.. //v
Har också deras skit kabelTV är kasst sen ska vi inte prata om deras bredband ens de är inget hänga i granen precis. Dom har ju inte ens HDTV än. Sen är dom så fula prackar på sina kunder deras urkassa Digitalbox. Om dom hade haft grundkanalerna digitalt också som dom har i sitt analoga så hade jag skaffat de direkt med en Dreambox DM500C men nån som har info om alla frekvenser dom kör på där nätet finns?
canal digital kabel har väll inga analoga kanaler , det är ju dumheter som comhem kör med...
Asså dom har sitt analoga utbud som man får in utan box sen har dom sitt digitala som kräver box och abommang men där prackar dom på sina kunder sin egen box och håller frekvenserna hemliga för man inte ska kunna använda nån annan box som tex Dreambox.Ursprungligen postat av trollhattan
Dreambox DM500C borde funka men frekvserna får man lita ut själv tror inte dom kör samma i sitt hela nät.
Om nån får de funka så får ni gärna sa till. Gärna om där finns några okodade kanaler fler än bara SVT2 och SVT24
Har inte haft några problem att köra annan box än deras egen.
Bara att göra en kanalsökning så poppar dom upp.
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
trollhattan håller med.
Comhem borde upphöra helt med analoga kanaler och istället erbjuda folk en box så dom kan ta in "standardkanalerna" i digitalt format utan att behöva något kort osv.
Då skulle dom säkert få plats med lite flera kanaler eller kunna förbättra nätet på annat vis.
Jag säger bara fy fan för Comhem. Största tjuven i tv världen. De tar in fria kanaler från satelit o säljer det till deras kunder för 39kr. De sleper ej folk att sätta upp sina egna paraboler för det är risk för ras bla bla men det är inget fara att lura folket på pengar?
Du har helt rätt, dom drar in kanaler från basutbudet, just dom man tittar mest på. Lägger in skräpkanaler man tittar aldrig på. I avtalet står att dom får fritt ändra kanalutbudet förutom 1,2,4-an jag undrar hur kan man ha ett sådant avtal?
Man måste köpa deras digitaliserade grund, boxen, kort, för en "gratiskanal" som är reklamfinansierad.
Det blir kaka på kaka, med analog och didital tv, med dubbla avgifter det tycker jag är riktigt dåligt.
Hej,
Om man har kabel-tv, via stadsnät, i mitt fall wetternet, köper till en tjänst ifrån canaldigital som sänds i QAM, finns det någon box som kan ta in alla kanaler, med prv funktion. Har förstått att den box de skickar med (philips) suger. Någon som vet?
ibi precis, det är faktiskt så att flertalet kanaler (iofs ingår dom i abb. från Viasat eller CD) finns gratis från Astra, Hotbird.
Tycker det är grymt dåligt comhem tar betalt för dessa gratiskanaler, dom borde skickas ut digitalt och utan kryptering.
Politiker borde lagstifta så att hyresrätter, bostadsrätter, föreningar, hyreshusägare tvingas att tillåta paraboler.
Finns ju flertalet föreningar i bostadsrätter som faktiskt fått tillstånd att sätta upp stora monteringsanläggningar på taken, sedan kunde man köpa in sig, då fick man en egen prabol på taket och en egen sladd till lägenheten.
De är ju perfekt, frihet.
Dessutom skulle ju ett sådant förfarande göra att det inte skulle spela någon roll vart man bor, fel riktning (fönster mot norr) eller bottenvåning.
Dumma politiker, boxer och comhem, MONOPOL-svin.