Det där låter ju jäkligt skumt, men säger du det så litar jag på dig.Ursprungligen postat av ibi
Nu tror jag ändå att det stora hindret för paraboler på varenda balkong är fastighetsägarens skräck för att bli ansvarig om det händer en olycka, dvs om den trillar ner. Visst, i de absolut flesta fall är det säkert ingen risk men med tanke på lagstiftningen så skulle inte jag heller lita på mina hyresgäster om jag var hyresvärd (vi snackar ju fängelsestraff). Även om man besiktigar monteringen har man ju inga garantier för att folk inte monterar om parabolen på ett sämre sätt. Kan man lagstifta att hyresgästen är skyldig för det som ev inträffar så blir nog hyresvärdarna snällare.
Har inte sett kontraktet som min förra hyresvärd hade med COMHEM, men trots reglerna så var det en massa paraboler monterade på balkongerna. Eftersom hyresvärden var slapp så blev det inte heller något bråk (man fick visserligen montera dem innanför huskroppen, men de flesta stack ut utanför balkongen).
Angående min nya operatör, Canal Digital Kabel, så kan jag säga att jag numera även har SVT1 som FTA (dvs SVT1, 2, & 24 och en massa radiostationer är FTA, hurra).![]()

Svara med citat