Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: LÅg Upplösning

  1. #1

    LÅg Upplösning

    Hejsan jag håller påatt leka lite med video och musik i min bil. Det är så att jag har 6.5" LCD i bilen som jag har kopplat till min laptop via VGA. Problemet är bara att ikonerna och allt annat blir så jädra litet i den lilla skärmen - även när jag sätter upplösningen till 800X600 vilket är det minsta som går.

    Nu undrar jag hur man tex gör för att sätta upplösningen till tex 640X480 eller lägre, om det över huvud taget går att göra, men man tycker ju att de borde gå.

    Knark bark, sug svälj och trevlig helg
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jo då det går, om du har t.ex. nvidia (som på en vanlig desktop dator) måste man oftast in under avancerade funktioner. Det ska fungera oavsett vilket grafikkort eller chip du har. De är jag säker på, men du måste tvinga in upplösningen

    Jag kan t.ex. inte köra 640*480 på min 32tums TV, den säger att det inte går, men genom att gå in och välja avancerat kan jag välja lägre upplösningar i alla fall.

    Jag hade samma problem, kunde inte navigera med råttan och se vad man klickade på när det var 1024*768 eller 800*600, med med 640*480 gick det bra.

    Dessutom använder jag ibland också "hjälpmedel" i winxp, skärmtangentbordet och även förstoringsglaset.

  3. #3
    tackar så mycket för svaret!
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

Liknande ämnen

  1. Dålig upplösning på min iMac G5
    Av watchman i forum Mac OS X
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 10:27
  2. Textning - låg upplösning?
    Av ElFeo i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 14:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss