Idag när jag skulle kolla på boxen så har den plötsligt ställt om sig till 3:e Januari 1970, jahapp, bara o ställa om tänkte jag, bara det att i GUIn verkar man bara kunna ställa fram året med typ 3år så ja kunde bara välja 1973.. happ.. ställa om via telnet då tänkte jag.. o då börjar det hända riktigt konstiga saker... använde t.ex. date eller date -s 012712002007 och då ställer klockan in sig rätt... men då slutar plötsligt en massa saker att fungera i GUIN, går inte att välja tv läge eller musik läge osv.. dom knapparna är låsta.. går inte att välja stänga av o starta om boxen heller.. måste ja gå in och verkställa ändring av tidszonen för att den ska starta om enigma.. då ser allt bra ut.. men startar jag sedan om boxen via menyn så nollställer den sig igen.. någon som varit med om detta och vet hur man löser det? redigt irriterande.

EDIT: nu har jag förövrigt märkt att det inte ens funkar om jag bara fulstartar om enigma.. nu ställer den tillbaka sig till 1970 inom några sekunder.. ungefär 5sekunder från att jag startat om enigma är den på 1970 igen... suck

EDIT 2: nu verkar det ha löst sig själv för tillfället.. man kunde ju se mottagarens och transponderns tid.. testade att göra om allt o byta kanal o då blev det rätt.. måste ha varit nå fel på transpondern för kanalen ja hade på då?