Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dreambox inspelningsformat!

Dreambox inspelningsformat!

Jag är lite ny på detta och försökte söka på forumet utan resultat.

Min fråga... Blir filerna man spelar in via Dreamboxen .ts?
    Då borde det väl vara så att om man spelar upp en film i 1080i borde väl dreamboxen klara av att spela in i 1080i... Eller tänker jag fel?

En fråga till... är skillnaden stor i inspelningskvalité beroende på vilken dreambox-modell man har?

Det är ju källan som styr vad som kan spelas in.
    SDTV = 576P

Ska du ha högre upplösning måste du ha en box som klara HDTV och om du ska ha en DB så får du vänta på 8000 modellen.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    T-bird varför kan inte hya HDTV DM boxen spela in i 1080p ?

Eller finns det någon box som klarar detta eller är det 720p som gäller ?

Lite novis på området.

Om dom inte sänder i 1080P så blir det väl svårt att spela in i det formatet, för det du spelar in är TransportStrömmen (TS)

Om du sen skalar upp en 720p till 1080p (eller annat format) vid visnings tillfället är en helt annat sak.

Ta ett exempel: Om du kopierar en vhs film till DVD så blir ju inte filmen av DVD kvalitet utan det är fortfarande VHS kvalitet, källan styr alltid resultatet.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Ok jag förstår, men om sändningen är i 1080p borde inte apparaten stödja de formatet då efter som man bara sparar .ts filen ?

Bara undrar.

Och då är det ju tragiskt att HDTV från CD är 1080i hade varit bättre med 720p ur inspelningssynpunkt :/

Men man får se vad som händer, är ju mycket buggar i hdtv boxen dom säljer och sedan är det mer eller mindre testkörning vad jag förstår än så länge

Liknande ämnen

1. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  2. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  4. Dreambox 500S vs Dreambox 7020S.
    Av kikko i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 22:40
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss