Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Uppgradering av CDs HD mottagare

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    problemet är att ditt kort är antagligen låst till din hdtv box nu och kommer inte kunna köra nån annan box... och än finns inga cam moduler som klarar conax chipset pairing vad jag vet...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av ibi
    Vilka är de kanaler som är brå hos CD?
    Canal+ har de sporträttigheter som jag är intresserad av, jäkligt bra kommentatorer och den tekniska kvaliteten i sändningarna. Borde nästan få lite sponsorpengar för det uttalandet...

  3. #13
    Vi pratade om kanaler inte rättigheter,o komentatorer som gör höna av en fjäder.Jag håller med att de har bro sportutbyt men att de har bättre kanaler i övrigt det vet f**n

  4. #14
    Det är inte det som är problemet. Att den är låst till kortet har inget med att det inte går att ta in Astra etc på boxen. Problemet är CDs uppblåsta j-vla EGO. Tom på vilken sketen Viasatbox som helst går det att ta in Astra.
    Men jag antar att det bara är i Sverige som CD vågar bete sig så här.
    Gnäll i det tysta hjälper sällan.
    Har mailat CDs VD men ännu inte fått svar...
    Den som lever får se

    Ha det

  5. #15

    Minne på text-tv

    Efter uppgraderingen öppnade jag text-tv och jublade "äntligen". Men när jag började bläddra framåt i sidorna blev jag deprimerad. Va f-------------n håller CD på med, två eller tre sidors textminne i burken. cANAL digital, det är, om ni inte har märk det, 2007. Det finns väl inte nya mottagare i dagens läge som har mindre text-tv minne än ett par hundra sidor. MYCKET BESVIKEN

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av ibi
    Vi pratade om kanaler inte rättigheter,o komentatorer som gör höna av en fjäder.Jag håller med att de har bro sportutbyt men att de har bättre kanaler i övrigt det vet f**n
    Canal+ är ju en kanal (eller kanske snarare en grupp av kanaler) som finns hos Canal Digital. Dessutom finns 5:an hos Canal Digital. Visst finns det mycket junk också, men det har ju även Viasat.

  7. #17
    lol jag gillar alla som gnäller på text tv och som säger t.ex det är 2007 och att de finns grymt mycket boxar ut i handeln som kan leverera några tusen text tv sidor. men som sagt vi lever i 2007 är inte text tv lite ut dött finns inte internet? allt som finns på textv finns väll på internet. sen är text tv en fuktion och inget man betalar för i sitt abb. tycker dock de är väldigt roligt att läsa allt gnäll om text tv. dom hade ju kunnat skita i de helt men dom fixa en å då gnälls de över att den är dålig jag säger mer va nöjd att du fick den. sen förstår jag alla som gillar sporten å alla uppdateringar på matcher å sånt men kan man inte skaffa trådlöst internet å en lapptop ? lite mer i 2007

  8. #18
    Lite gnäll hjälper faktiskt ibland, eller snarare kritik. Fick ett mycket oväntat samtal idag från vice vd på CD som verkligen beklagade sig över att dom inte kunnat leva upp till kundens förväntningar. Många och långa förklaringar om varför EPGn inte fungerade och också varför det inte går att ta in Astra etc på boxen ännu.

    Kort version:

    1. EPGns mjukvara är ej som han sade färdigproducerad av det företag som levererar den.
    2.Frågan om att kunna ta in Astra etc så SKA det åtgäras så snart det bara går och att bollen ligger hos fransmännen.
    Vidare skulle dom göra en grundlig genomgång av sin kundtjänst personal. Han tyckte det var mer än pinsamt när jag bla tog upp vad dom lovar och svarar på frågor som bla den om att det absolut inte gick att använda 4-vägs switch till HD boxen.
    Att den Grundig HD box som står som godkänd hos dem inte alls tar in mpg4 och som fortfarande står kvar på deras hemsida som just godkänd visste han inte om och jag fick lotsa honom vart den texten fanns.
    Sist som "plåster på såren" fick jag som missnöjd kund 2 gratis månader.
    Den som lever får se.

  9. #19
    "Missnöjd kund"
    Jag är också missnöjd kund. Jag vill också ha 2mån gratis, och jag kan tänka mig att många vill ha 2mån gratis.

  10. #20
    Lägg ner lite energi i det då, man får inget gratis.

Liknande ämnen

  1. Uppgradering av box
    Av mikaelhede i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 20:03
  2. uppgradering av thomson mottagare??
    Av mr janne i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 07:52
  3. infinity usb uppgradering
    Av tonu i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 18:59
  4. Force-uppgradering
    Av frejac i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-15, 14:39
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss