Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Digitalmottagare Nokia 9321s, nån finurlig?

  1. #1

    Digitalmottagare Nokia 9321s, nån finurlig?

    Hejsan!

    Har en Nokia 9321s parabolmottagare som är för canal digitals utbud. Har haft den liggandes här enda sen den var ny. För att jag fick reda på efter att jag hade köpt den att man måste ha canal digitals programkort sittandes i för att man ska kunna använda den. Finns ju massa gratis kanaler som jag trodde att jag skulle kunna använda den till men nejdå det går inte utan man måste ha en canal digital kort även för att kunna se gratis kanaler. :/ Så är det inte nån finurlig här på forumet som har något förslag så man kanske kan "lura" mottagaren.

    Tack på förhand alla!

  2. #2
    Stoppa i ett gamalt CD kort då, det behöver inte vara fungerande.
    Eller annat kort som svarar med rätt ATR
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Har redan försökt med flera olika kort men tyvärr utan resultat. :-(

    Vad finns det annars för kort som kanske skulle kunna fungera? Har tyvärr inte tillgång till något original CD kort.

  4. #4
    Ett gammalt titanium, MII, basic (eller guldkort med dummy filen) fungerar
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Jaha okej Men var får jag tag på en sån dummy fil?

    Har förresten pratat med Canal Digital själva precis och enligt kundtjänsten går det att köpa ett såkallat depositionskort för 795:- om man vill se dom fria kanalerna. Men låter lite mycket tycker jag så jag tar gärna hellre emot hjälp och fixar det på egen hand.

    Har ett silvercard fungerar det med ett sånt? Har också gamla original boxer kort och viasat kort men dom kan man väl inte använda?

  6. #6
    Dom pengarna får du väl tillbaks när du lämnar igen kortet.?

    Dummy filen för guldkort är bara en seca fil har jag för mig så det borde finnas nått liknande till ett silverkort också.

    Det "borde" finns någon här inne som hade/har en 9321 och har nått kvar.

    Även om du får igång den så är det bara FTA kanaler du kan se och tex SVT är ingen FTA kanal.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Dom pengarna får du väl tillbaks när du lämnar igen kortet.?

    Dummy filen för guldkort är bara en seca fil har jag för mig så det borde finnas nått liknande till ett silverkort också.

    Det "borde" finns någon här inne som hade/har en 9321 och har nått kvar.

    Även om du får igång den så är det bara FTA kanaler du kan se och tex SVT är ingen FTA kanal.
    Okej du har inte någon möjlighet att hjälpa mig med detta? Hade varit guld värt. Eller om du kanske kan hjälpa mig och kolla upp det och höra dig omkring.

  8. #8
    draccatryck Vilka FTA kanaler menar du med den boxen. Som jag vett den är låst till CD –kanaler det går inte att ta in någon annan satt. Reta mig om jag har fäll. Då hjälper inte det som T-bird seger med silver kort eller Titanium kortet. Då gäller enbart CD kort som du löser ut.

  9. #9
    Den är inte låst till thor om det ä det du menar, däremot så vill den ha ett conax kort för att fungera.

    Tekniken kallas CAM-LOCK.

    9321 var Cds gratis box i tidernas begynnelse, men till skillnad mot viasats 9780 som var låst till sirius så fungerar den med ett kort och har även plats för lös CAM.
    Det var många som hade 9321 + viaccess cam för viasat förr.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  10. #10
    Ja det jag menade fast jag blandade mottagaren med deras hyr box

Liknande ämnen

  1. Nokia 9321S + M2
    Av Scorpi0 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 04:27
  2. Nokia 9321s...
    Av Lantto i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 19:18
  3. CD med Nokia 9321s och SI
    Av adambertilsen i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-26, 14:01
  4. nokia 9321s
    Av niltz i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-23, 06:24
  5. Nokia 9321s
    Av jan_rs4 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 09:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss