Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: sätta åt alla hubb ägare

  1. #1

    sätta åt alla hubb ägare

    hörde på radion att man ska sätta åt flera hubbägare, är det ett desperat försök att få slut på p2p? finns det någon p2p-användate som torskat? eller går det inte så man försöker med ägarna av hubbarna! vad jag vet så är det de som använt dc som blivit åtalade.eller?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    dc är som sagt det enklaste sättet för t.ex. antipiratbyrån att binda någon till något eftersom dom får fram ip och vad du har på din dator och delar ut...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    klart det inte går att döda scenen eller p2p på nåt sätt. det borde även "de" har insett.
    Ännu ett desperat försök.

    Hur man ska kunna sätta dit hubägare kan jag verkligen inte förstå.

    Användare kan säkert bli anmäla, men sannolikheten i dagsläget till husrannsakan etc är väl inte så stor.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    dc är som sagt det enklaste sättet för t.ex. antipiratbyrån att binda någon till något eftersom dom får fram ip och vad du har på din dator och delar ut...
    Borde ju va lika lätt för dom att sätta dit torrents användare som dc användare.. Man ser ju ip numret hoss torrents utdelarna oxå..

    Sen att dom kan se vad jag döpt mina filer till på dc spelar ju ingen roll det behöver ju inte va Microsoft_windows_vista_swe bara för mappen eller rar filerna heter så..dom måste ju fortfarande ladda ner den från mig för att det ska gälla som bevis eller?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    dc är som sagt det enklaste sättet för t.ex. antipiratbyrån att binda någon till något eftersom dom får fram ip och vad du har på din dator och delar ut...
    Borde ju va lika lätt för dom att sätta dit torrents användare som dc användare.. Man ser ju ip numret hoss torrents utdelarna oxå..

    Sen att dom kan se vad jag döpt mina filer till på dc spelar ju ingen roll det behöver ju inte va Microsoft_windows_vista_swe bara för mappen eller rar filerna heter så..dom måste ju fortfarande ladda ner den från mig för att det ska gälla som bevis eller?
    Det som gör det betydligt svårare med torrents är att du bara ser den specifika torrenten.
    I DC ser du direkt allt som delas av en person. Med tanke på hur domarna ser ut i de fall som gått till domstol så skulle de troligtvis behöva minst 10 olika upphovsrättsskyddade filer för att få tillstånd att få ut IP:nr.

Liknande ämnen

  1. Dc-hubb
    Av 1eliasand87 i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 10:16
  2. Till alla glada "Conax" ägare .... nybörjar frågor
    Av Dado2002 i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 17:48
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 21:49
  4. Alla Samsung ägare
    Av ton_20 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-19, 15:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss