Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: sortera services

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

sortera services

Är det någon som kan förklara hur man sorterar kanalerna i services filen? Jag har försökt använda dreamboxedit men när jag kopierade tillbaka services filen efter att ha tagit bort de kanaler jag inte ville ha och sorterat de som var kvar så sa DM:en att den inte hittade några services efter att jag startat om enigma. Kollade filen och då var den tom! Återställde den från dmedit men samma sak igen, så fort jag startar om enigma så tömms services filen.

Då gjorde jag en kanalsökning igen och började plocka bort dom kanaler jag inte ville ha från menyn i dreamboxen. Funkade ett tag, sedan plötsligt var alla kanaler jag tagit bort tillbaka igen, denna gången med ett utropstecken framför för att indikera att det var en ny kanal.

Hur är det tänkt att man ska sortera kanalerna i services filen?
    DM500S: Gemini 3.40/mgcamd 1.20/ 0.8W
    WVB: DVBViewer 3.9.0/FireDTV/Conax CAM 4.00
    Linux: Debian 3.6/NewCS 1.20r13/Infinity 3.6 USB

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Tackad
    3 gånger
    Det är väl tänkt att man ska göra bouquets, och inte röra servicesfilen öht.

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Precis services är ALLA kanaler & den ska man låta vara orörd. Skapa en egen boquett istället (eller flera).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

OK men går det att få bouqeten att "aktiveras" default så att man kan välja kanal i bouqeten m.h.a. fjärrkontrollknapparna direkt?
    DM500S: Gemini 3.40/mgcamd 1.20/ 0.8W
    WVB: DVBViewer 3.9.0/FireDTV/Conax CAM 4.00
    Linux: Debian 3.6/NewCS 1.20r13/Infinity 3.6 USB

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Visst den bouquet som du använde innan omboot (gud förbjude), är den som är aktiv (naturligtvis), nästa gång du startar boxen. Det är väl ingen som använder services ! Den listan är ju längre än fjol vinter.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Ett tips är att välj den en kanal ur din bouqet som du vill ska starta varje gång du skulle starta om boxen... Sen tar du bara "REBOOT NOW" i menyn så är det sparat...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

1. Sortera kanaler
    Av jocke4u i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-10, 17:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss