Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Videoguard men inte Conax varför?

  1. #1

    Videoguard men inte Conax varför?

    Har DVB dream med Wincsc inlagt. När jag tittar på Videoguard så kodar den av bra men skiftar jag till ex: Canal+ ( Conax) så står det bara Idle eller Disconnected eller ?
    i cardserver clienten . Använder TT S2 3200 DVB-S tvkort. Går jag sedan tillbaka till Videoguard så funkar det inte mera och inte heller dom fria kanalerna. Måste starta om Datorn för att det ska funka igen Nån som har idee'r ?

    Conax:
    Port 10001
    CAID 0B00
    Provider 000000

    Videoguard:
    Port 10000
    CAID 090F
    Provider 000000

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    136
    Tackad
    1 gånger
    ligger dom på samma satellit?..... låter som om du kan ha problem med switchningen....
    Jag hade ett liknande problem men i dreambox. När jag böt kanal till annan satellit så hängde den inte med utan den försökte köra den nya frekvensen men på den nya satelliten. Det löstes med en ny switch.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av igor
    ligger dom på samma satellit?..... låter som om du kan ha problem med switchningen....
    Jag hade ett liknande problem men i dreambox. När jag böt kanal till annan satellit så hängde den inte med utan den försökte köra den nya frekvensen men på den nya satelliten. Det löstes med en ny switch.
    Nej jag skiftar från ex. sirius till Thor ..

Liknande ämnen

  1. varför får jag inte in mer satelliter?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 18:14
  2. Conax och Videoguard i samma box?
    Av Bennybåge i forum Övriga mottagare
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-06-06, 09:36
  3. varför funkar det inte ?
    Av jiimmy i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-11, 14:18
  4. Varför går det inte??
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 16:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss