Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Box-Id i Dm 500-S

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Box-Id i Dm 500-S

Får ingen bild med viasat orginalkort när jag använder gemini,när jag la in Peter Pan funkade det därimot klockrent.Jag mistänker att jag måste lägga in box id i dreamboxen med gemini för att det ska funka,hur och var gör jag det?

Jag har inget konkret tips till dig, men varför startar du en ny tråd för varje fråga du har. Fortsätt i stället i den tråden du startade nyss...

Jo, det är inte så svårt att få igång kortet. Men eftersom du körde in Gemni så är du ju oxå tvungen att installera cardserver på boxen, det gör du lättas via blue panel. När du har gjort det så är du tvungen att editera filerna så att dom fungerar med ditt kort. Kör du cardserver så är du tvungen att ha med Box-ID i cardserv.cfg som jag tror ligger placerad i /var/tuxbox/config/newcamd, där finns filen du ska editera.

Variant nummer 7 är ju att köra NewCS som ligger förinstallerat i Peter Pan och där behövs ju inget ID.

//snake

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss