Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Tappat kanlaer efter övergången till digitala sändningar

  1. #11

  2. #12
    provat göra boxen strömlös ?
    funkar det hos grannarna i huset?

    fundera på filtret i källaren det är inte någon form av spärrfilter som bara skall släppa igen visa kanaler
    fast då borde det vara samma problem i hela huset
    bara en fundering

    mvh
    t

  3. #13
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Är det någon som vet HUR mycket mera signalstyrka som skickas ut från nackamasten nu när det analoga är borta ?

    Vill veta då vi förut hade cirka 30-40% signalstyrka vilket inte räcker för digital TV via boxer. Det måste vara 55-60% för att man ska få bild som inte får massa pixel störningar.

  4. #14

    Re: Tappat kanlaer efter övergången till digitala sändningar

    Citat Ursprungligen postat av Rebbas
    Någon som har en idé om vad det kan vara för fel?
    OBS jag är inte ensam om detta problemet..

    Om ni vill veta så har jag en Sagem 5510, han som har samma problem som jag har en Nokia 9000 (något)..

    //Rebbas
    Vet att det kan vara problem (gäller vissa skräp-boxar) om boxen redan har sparat info om en kanal med ett visst namn. Gör man då en ny sökning utan att först radera den gamla kanallistan så hittar den inga nya kanaler eftersom den tror sig redan veta allt den behöver om dessa kanaler. Prova därför att först ta bort den gamla listan och gör en ny automatisk sökning. Jag upptäckte detta när jag tog med boxen upp till stugan. De enda kanaler som hittades där var de med unikt namn (de har ju något tillägg beroende på var sändaren finns), dvs SVT2, SVT24 & TV4.

  5. #15
    Hejsan..

    Nu fungerar alla kanaler igen (om man ska få in 46st)..

    Det var "filteret/fördelaren" i källaren som behövdes ställas in....
    De som gjorde installationen från början fick komma och göra om inställningarna..

    Tacksam för alla era svar och funderingar...
    Inget man kan tacka boxer eller teracom för, då ingen av de svarat på frågor om vad det kan vara.... De bara säger avvakta.... :?


    //Rebbas

  6. #16
    Hej
    Det största problemet är att 1,2,24,m.m. ligger längst ut på antennen medeans 3,5,m.m ligger i mitten.Fult gjort av Teracom.De svenska kanalerna skall ligga i mitten.

  7. #17
    Vad kosntigt jag har inte skrivet mer än de första inlägget.

    var uppe och kollade på taket noga på antennen och det vissar sig att den blåst sönder så det verkara som det är det som ör problemet att jag ibland har fler kanaler och ibland några färre. Så det är väl bara att köpa en ny och klättra upp och montera antar jag.

    Någon speciell antenn som behövs eller räcker det med en från tex jula?

    Tillägg: Bor ca 4 mil från Nackmasten och de borde int vara så mycket saker i vägen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 12:09
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 20:03
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 20:22
  4. Vilka kanlaer kan man få?
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 20:35
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-31, 11:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss