Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Vilken lcd tv skall jag köp?

  1. #1

    Vilken lcd tv skall jag köp?

    Hej,
    Vilken av dessa skall man köpa?

    http://www.expert.se/product/product.aspx?id=204127

    http://www.expert.se/product/product.aspx?id=527973

    Eller några andra alternativ?

    //JB
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

  2. #2
    Det enda jag kan säga utan att ha kollat noggrant på någon av dem är att Samsungens "pianolackade" ram runt TV:n enligt mig är väldigt störande. Notera att de enda erfarenheter jag har av det är i en butik med en jävla massa lampor som speglade sig...

  3. #3
    Jo det kan nog vara en nackdel.
    Men är jvc:n kontrast på 800:1 för dåligt eller märker man ingen skillnad?
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

  4. #4
    Gå in på www.minhembio.com/forum och läs allt du hittar om TV-apparater i den där storleken och prisklass.

    Ska du inte ha TVn som datorskärm föreslår jag att du kollar upp plasmor som ger mycket mer för pengarna.

  5. #5
    Sedan kan man väl tillägga att hur roligt det än är att läsa specar på nätet så är det bilden när man tittar som har någon som helst betydelse. Så åk in till en handlare som har flera olika modeller och märken och jämför (med samma källa så klart, inte BlueRay mot analog TV).

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Det enda jag kan säga utan att ha kollat noggrant på någon av dem är att Samsungens "pianolackade" ram runt TV:n enligt mig är väldigt störande. Notera att de enda erfarenheter jag har av det är i en butik med en jävla massa lampor som speglade sig...
    Vaddå störande?
    Samsungs Tv är ju dom överlägset snyggaste (om nu det ska vara ett av urvals kriterierna)

    Säger en som har en LE40M71 :roll:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av "T-bird
    Vaddå störande?
    Samsungs Tv är ju dom överlägset snyggaste (om nu det ska vara ett av urvals kriterierna)

    Säger en som har en LE40M71 :roll:
    Well, smaken är delad. Det var dock inte snygghet jag pratade om, utan glänsande ljuskällor som speglar sig i ytan. Kan inte förstå hur de tänkte. På precis samma sätt som jag inte kan fatta hur 90% av alla bärbara datorer har en blänkande skärm - en av it-världens absolut största och mest oförståeliga misstag...när ska världen vakna!

    www.glansandeskarmhatetsvanner.com

  8. #8
    Men allvarligt talat, om det skulle blänka från den så är det i en väl upplyst butiks lokal eller om man har lampor som lyser direkt på tvn och det är väl inget som man har i en "normal" hem miljö, ivf inte om man lägger ut stora pengar för att få en bra bildvisare.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Men allvarligt talat, om det skulle blänka från den så är det i en väl upplyst butiks lokal eller om man har lampor som lyser direkt på tvn och det är väl inget som man har i en "normal" hem miljö, ivf inte om man lägger ut stora pengar för att få en bra bildvisare.
    Allvarligt talat så tycker jag det. Ibland tittar man t.o.m. på TV dagtid. Då har vi något som heter solen som i varje fall lyser ibland. Skulle jag välja mellan två TV-apparater som är likvärdiga i övrigt så skulle jag 10 gånger av 10 välja den som inte har blank yta framåt, kanske just pga av att jag lägger ner lite stålar på att få bra bild.

    Som jag sa i det första meddelandet - endast min åsikt. Se till att bilda en egen uppfattning innan köp!

  10. #10
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Jag skulle lägga till lite o få full Hdtv upplösning http://www.hemmabiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=117310 men det är ju alltid en fråga om vad det får kosta med bra bild.
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Liknande ämnen

  1. Vilken skall jag välja ?
    Av wizz i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 12:30
  2. vilken box skall man köpa
    Av JBL i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 16:01
  3. Vilken skall man välja?
    Av Lantto i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 12:03
  4. Vilken mottagare skall jag köpa?
    Av plagerberg i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 18:45
  5. [LÖST] VILKEN SI SKALL JAG KÖPA?
    Av Apex i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 19:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss