Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Formel 1 på ITV

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Formel 1 på ITV

    En snabb och enkel fråga, Vad krävs för att få in den ITV-kanal som sänder Formel 1? Har idag en parabol med 2 huvuden som tar in Viasat och Canal Digital.

    Är det så illa att dom sänder på en 3e satellit så att man behöver ännu ett huvud.

    För dom sänder väll okodat?

    Tack på förhand för alla svar.

  2. #2
    ITV kan du nog glömma, den ligger på Astra 2D som har en footprint som inte är avsedd för scandinavien.

    För att överhuvudtaget få bild så krävs STOR parabol och bra väder.
    RTL är ett bättre alternativ, samtidigt så får du träning på tyskan :wink:

    För att ta reda på vad som sänds samt varifrån så kolla http://liveonsat.com/ , F1 hittar du under "other sports"
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Det räcker med en tallrik på 130 cm i Stockholm och en hyfsad box med känslig tuner (det är ett spill på signaler över östra Svealand) . CD Combobox går bra, men inte Nokia 9802 eller 9902.

  4. #4
    Tack för snabbt svar och bra info.

    Lite dumt när min inte kan ett ord tyska.

    "Off Topic" En fråga bara, varför står det encryption VideoGuard på tv6 Sweden? Trodde Viasatt använde Viacsess.

    Edit: Finns det ingen som sänder F1 på någon av dem sateliterna jag redan får in?

  5. #5
    Viasat använde viaccess innan deras krypterings byte nu kör dom med NDS Videoguard...

    Formula 1 går förövrigt gratis på RTL (Astra 19e)

  6. #6
    Annat alternativ är en Boxerlåda, man får TV6 gratis och kan se alla lopp det man missar är träning,kval + repriser som alla går på Viasat sport1
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Jag har tv6, men tycker att ITVs bevakning av F1-VM är 1000ggr bättre.

  8. #8
    Ska man diskutera bevakning så slår jag i så fall ett slag för SKY där man kan välja vilken kamera vinkel och följa vilken förare man vil...

  9. #9
    Hur får man in denna kanal då?

    Dessutom så går ej kvalet på 6an.

  10. #10
    Du kan inte abonnera på SKY utanför StorBritannien om du inte använder bulvaner och i slutändan är det en dyr affär om det bara är F-1 du är intresserad av.

Liknande ämnen

  1. Formel 1
    Av BBfordson i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 10:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss