Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Transport Stream

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger

    Transport Stream

    Hej
    Jag har tänkt och förkovra mig litet med hur det ser ut i streamen som kommer in i receivern. :smile:
    Packet Headern har jag redan tittad på och läst mig till hur den är uppbyggd. Men nu skulle jag behöva en förklaring till PMT = Program Map Table. Har googlat för det vilda men inte hittad nåt som stämmer in. Jag skulle även behöva ett program där jag kan filtrera. Det finns ett program som är avsedd för det men har glömt namnet, det var från en dansk firma. TSreader är nog inte lämplig för jag skall inte spela in några filmer. Hoppas på svar som inte har med Linux attgöra. :wink:

    Mvh Kalle

  2. #2
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Jag tackar för länken.

    Kände igen sidan direkt, var där när jag började forska men var väl alltför koncentrerad på packetheadern. Sedan tappade jag översikten med allt googlande.

    Bra att jag fick hjälp.

    Mvh Kalle

Liknande ämnen

  1. VLC Stream
    Av wallef i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-05, 15:18
  2. stream VLC
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 11:38
  3. spela in transport ström .ts ?
    Av PrOsOn i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 16:17
  4. C More HD rip/stream?
    Av qbjorn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 15:23
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 22:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss