Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Viaccess 2.5 breakthrough..?

  1. #1

    Viaccess 2.5 breakthrough..?

    Verkar nu som det faktiskt börjar röra sg lite på via 2.5 fronten..

    Komersiella plastkort har börjat skeppats ut som skall öppna ART i via2.5 läge...
    Förhoppningsvis så kanske "Kortet" följer sina föregångare och kanske håller ett litet tag innan allt blir public...

    Detta ska bli intressant att följa...

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Skulle inte förvåna mig om dom snart kör på Via 2.6 då, verkar ju vara så att dom ändrar så fort någon hittat en väg igenom.

    Vi får se vad som händer.

  3. #3
    mmm men jag tänkte mer på boer tror inte dom ahr råd att byta ut alla kort igen...

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Nej det är klart men jag tycker själv att boxer eller kanaler som kör med Viacess är ganska korkade.

    De systemet är inte speciellt bra, har ju varit knäckt tidigare. Dom skulle kört med Conax istället eller videoguard.

    Frågan är om det verkligen blir knäckt och man kan titta gratis ?

  5. #5
    Nu är det inte säkert boxer blir "knäckt" för det är ju som så att buggar som finns i ART finns inte i Boxers kort.
    PC 2.5 består av flera olika versioner av kort. PC 2.3 var alla kort samma version.

    DigitalALB vs Canaldigital okså olika kort.

    Jag tror inte ART blir 100% public det har väl enats om att inte hacka andras publikationer till open area. Men så finns det väl vissa som går sin egen väg.

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    josef mmm.

    Jag har inget emot att folk hackar det ena å andra men inte att man gör saker public för alla.

    Iom att kortdeling har blivit popis och säkert kommer öka i takt med digitaliseringen i europa tror jag det tar över mer och mer.

    Då slipper man ju sådana problem, då har man ett legalt kort som man delar på. Dessutom måste det vara mycket svårare för leverantörerna att stoppa kortdelning

  7. #7
    hej
    är det nån vet hur mitt ART kort ska funka med min dreambox 600pvrs?
    tack

Liknande ämnen

  1. Viaccess 2.4 - 2.6
    Av dammiz i forum Viaccess
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 10:54
  2. tv4 på viaccess
    Av mmotor i forum Viaccess
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-25, 17:13
  3. Viaccess 2
    Av ekno_ i forum Viaccess
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-14, 19:08
  4. viaccess
    Av cadillac 67 i forum Viaccess
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 21:33
  5. Viaccess 2
    Av erikejw i forum Viaccess
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 16:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss