Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: TV8 ska ingå analogt och fritt i Small.

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

TV8 ska ingå analogt och fritt i Small.

Från DagensMedia, http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...version=104517

"TV8, som i dag når 47 procent av de svenska hushållen, ska från och med den 1 september även ingå i Com Hems analoga utbud och ökar därmed sin räckvidd med en miljon hushåll säger Anders Nilsson."

Även på http://www.resume.se/nyheter/2007/03...host/index.xml

"Men nu får kanalen en chans att klättra ytterligare. I ett första steg nu i april får kanalen distribution i Comhems kanalpaket small. Men det stora steget sker när kanalen tar plats i det analoga grundutbudet i höst. "

Jag mailade comhem angående det här, men de undrade vad jag fått det ifrån, de ville iaf inte bekräfta att det är sant. De har inte heller någon info om det på sin website.

Kanske att Kanal9 får stryka på foten för TV8? för vad jag förstått så är inte Kanal9 en permanent kanal i ComHems analoga utbud.

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Usch kanal 9 är mycket bättre än TV8. Har haft TV8 enda sedan kanalen började sända via satellit och det måste ha varit några år sedan den körde igång.

Dom visar inte något som jag anser är bra, mest politiska saker. Tråkig kanal med andra ord.

Vissa tycker säkert den är bra, men om man ska skicka ut en kanal gratis analogt till alla i Comhem nätet så är ju Kanal 9 ett mycket bättre val då den innehåller saker som flera kan tänkas titta på.

De kan väl inte ta bort Kanal9 efter ett halvår, det var ju en del i avtalet mellan Kanal5 om att få sända det digitalt. Isåfall tror jag att t.ex MTV kan ryka. Eller så görs hela analoga grundutbudet om och då vet man ju inte alls hur det kan se ut.

comhems kundtjänst verkar inte veta nånting om TV8 och att de ska flyttas till Small och senare även till grundutbudet. (Den har redan flyttats till Small för mig idag iaf, kunde inte se den igår men idag går det.)

Citat Ursprungligen postat av mangez_79
    comhems kundtjänst verkar inte veta nånting om TV8 och att de ska flyttas till Small och senare även till grundutbudet. (Den har redan flyttats till Small för mig idag iaf, kunde inte se den igår men idag går det.)
    Både TV8 och Kanal 9 kommer från hösten att ligga permanent i det analoga utbudet. Att de kanalerna skulle sändas analogt var MTG respektive SBS krav för att Com hem ska få sända TV3 och Kanal 5 digitalt.

Liknande ämnen

1. TV3 och TV6 analogt - hur?
    Av Rawhead i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 19:31
  2. The Voice TV ingår i Small från idag.
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 19:41
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 10:27
  4. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 22:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss