HAHAHA, ja du det där känner jag igen. TOTALT mörker. Jag hade samma problem men efter ett års studier inom området, dvs läsa böcker leta information. Testar och undersökning av vår egna central TV anläggning så vet jag hur det ligger till.

Boxer har helt fel, dom fattar ju inte ett smack, men det är ju kundtjänst. Du behöver vända dig till någon som kan och de två företagen jag postade ovan dom vet vad dom pratar om.

Vart i Sverige bor du ? området, stad ?

Du kan alltid kontakta MacAB, även om ni som förening inte kan köpa av dem direkt är dom jättebra. Ni kan utan problem få hjälp av dem garanterat. Jag tycker dessutom att MacABs utrustning är bra och jag har hört att i branchen föredrar deras utrustning.

http://www.macab.com/helpdesk/kont_oss.htm

Självklart blir bilden bättre om det är digitalt och alla har en box. Problemet med digitalt är att det ställer större krav på underförstärkare och annat, det är helt klart enklare att köra ut kanalerna analogt, det blir mindre problem precis som jag beskrev ovan samt kostnader och annat.

Alternativt kan jag ringa dig eller skicka ett e-mail över vad du behöver veta. Kan skicka över några bilder på en anläggning hur den ser ut.

Jag kan bara svara på mail idag och imorgon efter detta blir det först på måndag.