Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Erfarenheter av IP-TV?

  1. #1

    Erfarenheter av IP-TV?

    Är det någon som kan tycka till om hur det fungerar med olika IP-TV-lösningar?
    Flyter det lika bra som "vanlig" TV eller kan det börja hacka?

  2. #2
    Jag har Ip-Tv från B2B och bildmässigt har jag inget att klaga på...

    Boen däremot är riktigt dålig , nästan inga "Features" (Egna listor, man kan inte spärra kanaler, den laggar ibland , hänger sig)...

    Dock hade jag bra hastighet och avstånd och det kan också spela in antar jag...

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag har testat Telia's IP-TV och det funkar... Men precis som trollhattan sa så hade deras box inte heler nått speciellt att bjuda på... Den fixade det mesta själv sen vad det typ "se glad ut att det funkar"...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    janbananfan IP-TV fungerar nog utan problem. Men att det skulle vara bättre än parabol tror jag inte.

    Problemet med IP-TV och t.ex Kabel TV är att man blir beroende av att kablarna fungerar osv. Dessutom är ju satellit (alternativt. boxer) mycket mer beprövad teknik och förmodligen stabilare.

    Sedan har jag hört många som kör med Telias IP-TV klagar, mycket pga att dom förmodligen inte har ordentligt med kapacitet och andra inkörningsproblem.

    BBBs IP-TV är nog mycket säkrare val då dom förmodligen har stabilare lina till slutkund plus högre kapacitet nära slutanvändaren.

  5. #5
    hejs!

    har "kört" telias IP tv nu en månad och inget att klaga på förutom att det blev en lååååååång kabel!

    smabb box, bra bild, billigt ingetatt klaga på!

    --J--
    ....im not lost, im on adventure.....

  6. #6
    kör med cd via stadsnätet....funkar fint.

  7. #7
    Var över till grannen ikväll passade på att kolla in hans IP-tv från Telia som han körde via ADSL.

    Kanalbytena var rätt snabba faktiskt, bilden var riktigt bra. Surfa på webben via boxen tog alldeles för lång tid, uppstarten av boxen från att den varit avstängd tog också sin tid.

    Han var nöjd med IP-tv i alla fall. Det skulle jag också varit om jag hade haft den, verkar riktigt bra faktiskt. Känns som att detta är framtiden, tror att ComHem kommer att få sig en rejäl huvudvärk av detta... helst när man kör detta i fastighetsnäten.

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Polisen, precis.

    IPTV funkar säkert riktigt bra, förutsättningen är dock hög kapacitet i nätet för att inte få problem med paketförluster och annat. Stadsnät har ju hög kapacitet oftast. Även BBBs nät osv.


    En person här kör telias digital-TV han säger att det är skräp, funkar dåligt, hackar osv. Men det är 2.4km till telestationen samt att den har hög belastning, IP-TV är inte så bra över ADSL.

  9. #9
    Det funkar fint med BBB's IPTV(körde den dok på 100/10 lina). Har en STB+fjärr över om någon är sugen? /E

  10. #10
    Jag kör oxå BBB iptv... Det är ju ingen rolig historia.. Det blir störningar i bilden ibland.. om man belastar nätet lite... och då har redan BBB prioriterat ca 8 mbit för tvn. Boxen är ju ingen höjdare häller tar riktigt lång tid å byta kanal.. och är inte särkillt smidig när du tar upp kanal listan och vill blädra igenom dina kanaler..

    Jag kör 100/10 fiber

    Har även parabål och det fins inget som är bättre med iptv om man har möjlighet till parabål

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-03, 08:50
  2. Tripple dragon - Några erfarenheter?
    Av TouchMan65 i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 21:27
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 16:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss