Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ang. ändringar i digitaltv-abbonemang.

  1. #1

    Ang. ändringar i digitaltv-abbonemang.

    Jag har inte haft comhem sålänge, så jag har inte så stor koll. Men jag är lite nyfiken på det här när man gör ändringar i sitt digitaltv-abbonemang, främst då man byter kanaler, och vad jag har förstått är det vanligt att ändringarna oftast inte görs direkt utan först i början av varje månad så uppdateras boxarna och då görs eventuella ändringar.

    Är det någon skillnad ifall man gör ändringarna själv via webben eller om man kontaktar kundservice via mail eller telefon, görs ändringarna snabbare om man ringer tex.? Eller är det alltid sånhär väntetid oavsett om man gör det själv via mina tjänster eller om man kontaktar kundservice? Jag gjorde lite ändringar nu i mitt 8 favoriter under påsken, mest pågrund av att 3:an och 5:an äntligen blivit digitala, och då hade jag mailat in mina ändringar till kundservice och då skrev dom att ändringarna skulle göras först den 1 maj. Och det känns ju lite svettigt att behöva vänta 3 veckor innan jag får kanalerna. Varför är det så egentligen?

  2. #2
    Det blir alltid så att dina 8 Favoriter ändras vid månadsskiftet. Antar att anlendningen är den att annars så skulle nog allt folk byta kanaler från dag till dag beroende på vilka program det är just den kvällen.

    Det du kan göra är att boka på kanalerna separat och betala för dom under tiden fram tills bytet sker, det har jag iaf gjort vid något tillfälle.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av danneman
    Det blir alltid så att dina 8 Favoriter ändras vid månadsskiftet. Antar att anlendningen är den att annars så skulle nog allt folk byta kanaler från dag till dag beroende på vilka program det är just den kvällen.

    Det du kan göra är att boka på kanalerna separat och betala för dom under tiden fram tills bytet sker, det har jag iaf gjort vid något tillfälle.
    Ah, Ok. Så om man bokar separat så görs ändringen direkt allstå? Jag la nämligen till en filmkanal separat också samtidigt som jag mailade in ändringarna i mina 8 favoriter, ska kolla om den har lagts till redan. Ska kanske prova att göra samma sak med 3:an och 5:an då.


    Edit; Nop, filmkanalen jag la till separat verkar inte ha kommit igång ännu. Hur lång tid dröjer det innan kanaler som man lägger till separat börjar funka? Jag provade att stänga av boxen i 2 minuter eller vad det är som rekommenderas, men det gjorde ingen skillnad.

    Det var runt 9-tiden igår på morgonen som kundservice sa att dom hade gjort ändringarna.

Liknande ämnen

  1. 27 augusti så gör Canal+ lite ändringar...
    Av poolle i forum Canal Digital
    Svar: 147
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 23:09
  2. Bildkvalitet ComHem digitaltv
    Av Orfeous i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 13:27
  3. DBTV Digitaltv i usb
    Av EvilEmil i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 17:27
  4. Mottagare för digitaltv?
    Av matte i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-06, 21:48
  5. Ändringar i boxen...?
    Av qwerty1 i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 22:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss