Undrar om det är någon mer som upplevt problem med de mpeg-2 filer som skapas av ProgDVB när man väljer att spela in TV-program med ProgDVB?

Jag har haft ProgDVB på två datorer hemma med olika TV-kort i. Jag tycker om programmet och har hittills inte tyckt mig uppleva några problem. Men igår gick det upp för mig att några konstigheter jag upplevt beror på ProgDVB.
1. Mpeg-2 filer från ProgDVB går inte att spela i Pinnacle showcenter 200.
2. Mpeg-2 filer från ProgDVB går inte att konvertera med Kingstons "Transcoder" program för att se på Kingstons lilla mediaspelare.

Jag har inte förrän nu satt dessa problem i samband med ProgDVB. Men igår testade jag att använda de program som följde med resp. TV-kort för att göra inspelningar till mpeg-2 fil. Till min MSI Sky 580 USB-pinne följde med ett program som heter "Presto PVR" och till mitt ASUS P7131 Dual fick jag med "Cyberlink Powercinema". Inget av dessa program är någon höjdare, men mpeg-2 filerna som skapas av dessa program kunde utan problem läsas av Pinnacle showcenter och Kingstons Transcoder. Alltså är det mpeg-2 filerna från ProgDVB som det är något skumt med!

Är det någon som använder ProgDVB och känner igen detta? Kan man lyckas bättre genom att använda andra "default graphs" i ProgDVB, jag använder "Elecard"? Blir det bättre om man använder köpeversionen av ProgDVB? Jag gillar programmet och skulle gärna betala för det om jag var säker på att resultatet blev bra.

Andra tankar och funderingar runt detta och tips på ev. andra program att använda istället för ProgDVB tas tacksamt emot!
:-)