Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bankkonto nr?

  1. #1

    Bankkonto nr?

    Tja!

    Jag undrar om jag som privat person kan ta reda på vem personen är genom att bara ha Hans/Hennes Bank Konto nr?

    Om ja, hur går man till väga då?


    MVH

    Anders
    Det är inte det vi läser som gör oss lärda utan det vi kommer ihåg!

    http://aktivist.se/fullbanner.jpg

  2. #2
    Varje bank har ju sitt eget clearing nummer, kolla vilken bank det är, ring banken och fråga.

  3. #3
    Jo men finns det inte något som heter Banksekretess som i sin tur går under svensk lag... Så mkt vet jag.. VIlle bara kolla om nån av er visste ifall det finns något annat sett att gå till väga om man vill få reda på vem som är kontoinnehavarn?
    Det är inte det vi läser som gör oss lärda utan det vi kommer ihåg!

    http://aktivist.se/fullbanner.jpg

  4. #4
    banken lämnar endast ut uppgifter till polisen...

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    banken lämnar endast ut uppgifter till polisen...
    Då är jag polis i så fall.......

  6. #6
    sätt in pengar på kontot fråga sen om namnet att det "stämmer".
    Funkade bra för mig.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Precis, gör som josef, använd telefonbanken eller något i den stilen.

    Har du bara fått ett kontonummer av någon kan du påpeka att du vill veta vem det tillhör innan du betalar. De är ju inte hemlig information direkt.

    Alla konton har en ägare. Däremot kan du nog inte få veta vart personen bor, telenummer osv, men vem det tillhör går nog.

    Kan man inte få reda på detta pga något specialnummer eller liknande, betala inte och kräv att personen du ska betala till identifierar sig på något sätt. Speciellt om det rör sig om mycket pengar

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Precis, gör som josef, använd telefonbanken eller något i den stilen.

    Har du bara fått ett kontonummer av någon kan du påpeka att du vill veta vem det tillhör innan du betalar. De är ju inte hemlig information direkt.

    Alla konton har en ägare. Däremot kan du nog inte få veta vart personen bor, telenummer osv, men vem det tillhör går nog.

    Kan man inte få reda på detta pga något specialnummer eller liknande, betala inte och kräv att personen du ska betala till identifierar sig på något sätt. Speciellt om det rör sig om mycket pengar
    Öhh jo det är visst hemlig information. Banken lämnar inte ut uppgifter om namn på vem som är kontoinnehavare. Skulle de göra det begår de ett brott, åtminstonde var det så förr.

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    robur eh ok ?

    De har dom inte brytt sig om på FSB när jag körde telefonbank där. Jag lyckades även utföra saker som var förbjudna.

    Mest för att man pratar med personal och dom kan ju bryta mot reglerna om dom tycker det. Allt beror på hur man pratar , social engineering

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof

    Allt beror på hur man pratar , social engineering
    Exakt, testade idag bara för att se om dom blivit hårdare.
    Gick hur bra som helst att få ut info.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss