Känns som att de flesta inte läser igenom det som redan har skrivits tidigare utan ställer samma frågor sida efter sida.. Råder alla med problem att ladda hem länken till cables.xml, läsa igenom HELA tråden och sedan vid ytterligare problem ställa sin fråga. Att få in kanalerna efter den digitala kanalomläggningen är ju inte direkt rymdfysik. Alltför många på detta forum reggar sig, frågar om CS grupper utan att läsa reglerna innan sin första post, glömmer sökfunktionen och glömmer framförallt att tacka de som lägger ner sin tid på att besvara dessa ständigt återkommande frågor. Dreambox och kortdelning inom sitt hushåll är inte särskilt avancerat (beroende på nivå) men det kräver läskunnighet, intresse och framförallt TID. Klarar man inte av att ladda hem frekvenslistan och lägga in den på rätt plats i sin box kan man omöjligt ha kunnat konfigurerat sin server och klient (er) själv heller. Missförstå mig rätt nu, det finns säkert problem som inte cables.xml - filen fixar men jag tror ni förstår vad jag menar. Kvällens råd: LÄS PÅ - REFLEKTERA - FELSÖK - STÄLL RELEVANTA FRÅGOR!