Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Spela in boxerkanaler på DVD-recorder

  1. #1

    Spela in boxerkanaler på DVD-recorder

    Jag har skaffat boxer och Pioneer DVD-recorder. Kan spela in kanalerna om recordern ståri läge L1, men har inte lyckats få in kanalerna separat. Måste alltså ha den inställd på rätt kanal och kan inte titta på någon annan kanal samtidigt som jag spelar in.

    Hur ska jag bära mig åt för att tanka över kanalerna i dvd:n seperat?

    Tacksam för hjälp!

  2. #2
    det lär inte gå då din recorder skulle behöva ha en dvb-t tuner inbyggd...

    enda chansen är en till box...

  3. #3
    Hur menar du då? Jag har två stycken boxar nämligen...

  4. #4
    Du kan inte titta på en kanal och spela in på en annan med EN box....

    Du får ha den ena boxen till tv: och den andra till recoren...

  5. #5
    Och då behöver man två kort dessutom för att kuna se/spela in allt alltså...förutom frikanalerna...

    Inte helt optimalt...men jag skulle kunna se SVT1+2+TV4 samtidigt som jag spelar in i alla fall..utan att bekosta mer än en scart till...

    Tack för hjälpen!

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Då personen i fråga har dator är det nog bättre köpa dvd-brännare, dvd-spelare samt två dreamboxar (t.ex. 500 varianten billigare).

    Sedan kör med boxer korten i en och cardsharing mot den andra. Då kan man ju spela in medans man tittar på det andra programet.

    Kanske går bra med en som har dubbla tuners, fördelen är ju att man kan föra över filerna från hårddisken till datorn.

    Där kan man ju skapa dvd's osv, har man allt sparat och fungeraden på dvd spelare när man ska spela upp.

    Kanske lite dyrt men finns inte så många lösningar på detta problem som ALLA tycks märka nu när digital TV sveper över landet.

  7. #7
    Ett alternativ är en mottagare med dubbla tvtuners och hårddisk, exempelvis Sagems. Den är utmärkt att koppla mot en dvd recorder eller bara spara på hårddisk samtidigt som man tittar på en annan kanal.

Liknande ämnen

  1. PC-kort för kodade Boxerkanaler?
    Av Humble i forum Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 14:34
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 07:50
  3. Boxerkanaler med tvkort
    Av c-larsson i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 10:56
  4. Super Sound Recorder
    Av Tinge i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-01, 15:55
  5. Nya boxerkanaler?
    Av Logh i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-28, 19:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss