Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Gemini 3.50 DM500 Streaming

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Jag vet att mitt löste sig när jag kryssade i "Enable Network fix" under expertinställningar... om det nu finns där fortfarande...
    Finns bara på DM7020 om jag inte minns fel...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Jag vet att mitt löste sig när jag kryssade i "Enable Network fix" under expertinställningar... om det nu finns där fortfarande...
    Finns bara på DM7020 om jag inte minns fel...
    Jaha, de va där jag skulle kryssa i net fixen.

Det funkar nämligen nu

Vad betyder/gör inställningen?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Ökar MTU värdet
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Jaha, får man fråga varför denna funktion inte är påslagen vid start? Enligt Wikipedia så betyder de att meddelandena som skickas bli längre, och de kan vall inte vara till nackdel.

Ett för stort MTU-värde kan innebära att paketen blir fragmenterade dvs uppdelade i fler delar. Detta är iofs inte så farligt men vissa funkation (ex. kerberos) tycker det är läskigt om paketen har blivit delade.

Dessutom kan ett för stort MTU-värde faktiskt vara negativt i vissa lägen då det "lägger" beslag på linan under en tiden det stora paketet skall överföras.

Många OS reglerar sin MTU dynamiskt.

Mer nyttigt finns på http://en.wikipedia.org/wiki/Maximum_transmission_unit

...slut på lilla kursen
    Har riktigt svårt med vissa
    Linu* zealots här på forumet !
    KÖR FÖR F*N DET OS SOM DU GILLAR BÄST Å HÅLL KÄFT!

Re: Gemini 3.50 DM500 Streaming

Testade precis att streama med DM500S med Gemini 3.50 via Web-X-Tv till dator och det funkade klockrent... Ingra drops eller nått... Helt felfritt...

Hej, jag har provat samma konstellation och det fungerar till en början.
    Inga artifakter eller drops som oftast. Detsamma gäller för övrigt inspelning.

Men om man provar att byta kanal via Web-X-Tv ett par gånger så FET-smäller helt plötsligt DM500ans videodel och det enda som hjälper är hård reset via "rycka strömkabeln".
    En reboot via WEBUI löser inte problemet då boxen inte lyckas boota om.

Har provat detta på tre olika DM500s lådor.

Har installerat om VLC flera gånger, använd allt ifrån äldre till senaste 0.8.6b samma resultat.
    Använder Gemini 3.5.0.x (kommer inte håg byggnumret)

Någon som känner igen sig eller har hittat orsaken?

Re: Gemini 3.50 DM500 Streaming

Citat Ursprungligen postat av nicnull
    Testade precis att streama med DM500S med Gemini 3.50 via Web-X-Tv till dator och det funkade klockrent... Ingra drops eller nått... Helt felfritt...

Hej, jag har provat samma konstellation och det fungerar till en början.
    Inga artifakter eller drops som oftast. Detsamma gäller för övrigt inspelning.

Men om man provar att byta kanal via Web-X-Tv ett par gånger så FET-smäller helt plötsligt DM500ans videodel och det enda som hjälper är hård reset via "rycka strömkabeln".
    En reboot via WEBUI löser inte problemet då boxen inte lyckas boota om.

Har provat detta på tre olika DM500s lådor.

Har installerat om VLC flera gånger, använd allt ifrån äldre till senaste 0.8.6b samma resultat.
    Använder Gemini 3.5.0.x (kommer inte håg byggnumret)

Någon som känner igen sig eller har hittat orsaken?
    Upplever samma problem här. Fungerar dock finfint så länge man inte vill zappa lite...

Har även provat streama till XBOX/XBMC med
    DM500s/ GEMINI 3.5 och XBMC-SVN_2007-04-20_rev8582's tuxbox share funktion.

Det fungerar inte numera med v3.5, extremt många artifakter och störningar i bilden, helt oanvändbart.
    Körde v3.4 innan och då fungerade det skapligt iaf med uppspelning , timeshifting etc.
    Dreamboxen hängde sig aldrig fast kanalbyten skedde kontinuerligt då.
    (Däremot fungerade då inte inspelning givetvis)
    Har inte provat v3.5 ngn längre tid eftersom det inte går att se ngt när bilden är så trasig numera.

Kanske något i XBMC hade en workaround för de tidigare nätverks problemen, men nu har något fundamentalt ändrats i kerneln i G3.5 så det blir än värre symptom.
    Skall kika efter ny XBMC release och prova ytterligare.

Hej jag e helt ny på detta med dreambox.
    Men jag undrar om det är någon som kan förklara vilka "program" var man hittar dom, och hur man gör för att kolla på dream boxen på datorn. Alla guider jag försöker följa verkar vara helt för avancerade. jag har windows xp,vlc 0.8.6c, dreambox 500s

Logga in via WebIF och tryck på video länken.

Liknande ämnen

1. Sharing eller streaming mellan dm800 och dm500
    Av camane007 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 22:59
  2. DM500 fryser med gemini
    Av sm0kie i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 12:23
  3. DM500 menyspråk (Gemini-images v4.5)
    Av Jzl i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 04:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss