Dina påståenden är inga "fakta" om du inte kan underbygga dem med hänvisningar till oberoende tester eller liknande...
Vad gäller dina påståenden skulle jag vilja svara:
1. Även andra tillverkare har som jag sagt tidigare släppt dåliga firmware-versioner. Även Linksys släppte t.ex. extremt dåliga firmware-versioner till WRT54G när man gick över till den icke Linux-baserade v.5. Netgear har bl.a. släppt usel firmware till WGR614. Detta sker p.g.a. tidsbrist i projekten och p.g.a. att produkterna "måste" ut på marknaden. Inget som är unikt för D-link alltså.
För övrigt är ditt påstående generellt formulerat och svårt att veta vad som avses?
2. Många leverantörer köper in nätdelar av tredjeparts-leverantörer. Jag hade t.ex. en Nokia 112T Boxer-mottagare som nätdelen la av på. Det är möjligt att D-link drabbats av problem med leveranser av dåliga nätdelar, men de är långtifrån ensamma om det problemet.
3. Har du några oberoende tester som styrker ditt påstående? Jag har inte kunnat se någon sådan tydlig skillnad i mitt jobb.
I mitt tycke är D-link likvärdig med andra fabrikat i samma prisklass t.ex. Netgear, Belkin m.fl. Håller med om att Linksys är något bättre.
Det finns ingen anledning att så ensidigt hacka på D-link. Det beror som sagt på modell och firmware-version om man får problem eller inte.
För den som tror att Netgear är bättre kan jag berätta att jag skruvat upp sprillans nya Netgear-switchar och upptäckt att kablarna till fläktarna hängde lösa i luften inuti... Detta gällde ändå 24-portars Gigabit switchar som mest används av företag. Alltså inte de allra billigaste modellerna.
Jag jobbar som nätverksansvarig på Ericsson i Gbg och tror också att jag vet vad jag pratar om...

Svara med citat