Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 37 av 37

Ämne: slut på bandbredd

  1. #31
    Behöver man värkligen så mycket bandbredd till dreamboxen då?Vad händer om dreamboxen får väldigt lite?

  2. #32
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    En dreambox som hämtar kortkoder behöver typ 30bytes var 10 sekund = jättelite, MEN den måste få svar inom en relativt kort tid. Och det är nog där som flaskhalsen har varit.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #33
    Intresant!frågan är om det kan va svaret på mitt problem,jag får inte uppdateringen av den ena satteliten när jag kollar länge på den andra(typ thor)när jag sen zappar över tar det ca en min innan bilden är där igen,sen är det bara att zappa igen.Använder mej av en netgearrouter,kan det va så att dreamboxen får för lite kräm helt enkelt när mina två andra datorer är igång?

  4. #34
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Om du menar EPG, så tas det från satelliten INTE från internet.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #35
    Nä jag menar koderna!när jag kollar länge på en sattelit så verkar det som om jag tappat koderna på det andra kortet för jag har ingen bild och det tar ca en min innan jag har bild igen,när jag väl har bild så kan jag zappa obehindrat mellan satteliterna tills jag stannar länge på en sattelit igen då är det samma visa igen!Värst är det när jag ska från Sirius till Thor då tar det alltid ca en min.TRÅKIGT

  6. #36
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nicko1
    Nä jag menar koderna!när jag kollar länge på en sattelit så verkar det som om jag tappat koderna på det andra kortet för jag har ingen bild och det tar ca en min innan jag har bild igen,när jag väl har bild så kan jag zappa obehindrat mellan satteliterna tills jag stannar länge på en sattelit igen då är det samma visa igen!Värst är det när jag ska från Sirius till Thor då tar det alltid ca en min.TRÅKIGT
    Troliga orsaker:
    "Dålig" signal från parabolen, dålig SNR eller mycket beering, eller om du hämtar koder från i-net, lite överbelastad kortserver. troligtvis får db´n hämta om koden antingen för att den inte synkat in kanalen korrekt eller för att du inte fick svar från kortservern i rätt tid.

    Hade samma problem själv och efter en hel del mixtrande med signalen från parabolen och byte av kortserver har jag sekundsnabba kanalbyten. =)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #37
    Har kanon signal från parabolen och kör ned NewCs 1.17 MgCamd1.18 funkar ändå inte!Vad menar du med att db'n inte synkar in kanalerna korekt?

Liknande ämnen

  1. Slut ??
    Av jan-olov i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 10:26
  2. Är det slut
    Av Tompa10 i forum Canal Digital
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 23:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss