Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kan ej se betalkanaler (DM500-T)

  1. #1

    Kan ej se betalkanaler (DM500-T)

    Har precis skaffat en DM500-T (GEMINI 3.60) men får bara igång de fria kanalerna.. men tex femman funkar när jag stoppar kortet i min gamla samsungbox..

    Var av detta?

    Satte om en cardserver med en PC och körde newcamd på DB och då funkade allt utmärkt.. verkar som om kortläsaren inte läser kortet.. måste den aktiveras eller något liknade

  2. #2
    Hur har du konfat servern?
    OS=

  3. #3
    servern är ju en linuxmaskin men den har alltid funkat.. problemet är ju när jag sätter ett orginalkort i dreamboxen då händer inget..

    Testade att lägga in leatherface och då funkade det med orgnalkortet.

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Om du kör ett originalkort direkt i boxen måste du köra en lokal kortserver och konfa en softcam att ansluta till den... Eller så kör du in Camd3, har för mig den ska klara det direkt...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Om du kör ett originalkort direkt i boxen måste du köra en lokal kortserver och konfa en softcam att ansluta till den... Eller så kör du in Camd3, har för mig den ska klara det direkt...
    Så enkelt var det.. tackar så mycket...

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Digitala betalkanaler på en USB DVB-T mottagare?
    Av Topcaten i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 02:34
  2. Dm500+
    Av skepparn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:02
  3. Betalkanaler stendöda
    Av eviln i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 13:09
  4. DM500-T
    Av PHL i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss