Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Saknar scce/keylist mfl. i en DM500T

Saknar scce/keylist mfl. i en DM500T

En bekants DM500T gav plötsligt upp en dag. Alla kodade kanaler går inte att låsa upp längre. När jag försöker starta upp newcamd (6.10b) så får jag följande varningar:

[newcamd-v6.10 14:13:19] Warning: File /var/tuxbox/scce/keylist couldn't be opened.
    [newcamd-v6.10 14:13:19] Warning: File /var/tuxbox/scce/ppua couldn't be opened.
    [newcamd-v6.10 14:13:19] Warning: File /var/tuxbox/scce/rsakeylist couldn't be opened.
    [newcamd-v6.10 14:13:19] Warning: File /var/tuxbox/scce/tpscrypt couldn't be opened.

När jag kör ftp in så ser jag att /var/tuxbox/ är tom. Hur återställer jag dessa filer utan att behöva installera om allt? (är väldigt newbie då det gäller *nix). Är det vanligt att de bara försvinner och varför isåfall?

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmmm.

Den mappen är normalt tom, finns bara grejer där om DU har lagt dit något. Ex. keys.
    Så det är alldeles rätt att den är tom, och "felmeddelandena" du får är bara info.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Tack för svaret, du har rätt. Jag testade boxen hemma hos mig och valde såklart en kanal jag inte har täckning för och antog att den inte fungerade...

Nåväl ett problem kvar, jag måste nu starta upp newcamd manuellt för att det ska fungera. Förstår inte varför, kanske något startup script som kastar en exception på något sätt. (har inte installerat om newcamd, men kan inte garantera att ägaren av boxen råkat gjort det). Hur som helst kan jag inte hitta var newcamd anropas vid uppstart. Jag har försökt leta i /etc och /etc/init.d men hittar inga rader med "newcamd". I vilket fil bör de ligga för att startas upp korrekt?

Gemini image körs på boxen...

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmmm.

Om du kör Gemini, så är det blå knapp -> välj Newcamd -> grön knapp. och efter det så startar du om boxen så skrivs inställningrna ned på rätt ställe.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Sådär, det löste allt! Varför gå den hårda vägen och editera scripts när man kan lösa det med några enkla knapptryck? Tack för hjälpen matkoh!

Liknande ämnen

1. Kanalsökning DM500T???
    Av simon.nilsson83 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 08:45
  2. [DM500T] Editera kanallista
    Av jocke4u i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 12:19
  3. dm500t cardsharing med leatherface
    Av mickeys i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 10:07
  4. Ang buggen i DM500T
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-07-31, 15:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss