Antar att man börjar med prefixet och sen koderna i grupper om 4 siffror. Ska man repetera några siffror i början? Vilka isf?
Antar att man börjar med prefixet och sen koderna i grupper om 4 siffror. Ska man repetera några siffror i början? Vilka isf?
antar att du checkat guiderna?
Jo jag har kollat det men hajar inte riktigt om det är prefixet som ska knappas in två ggr först och sen hela koden i grupper om 4 siffror. Det står inget om prefix utan bara koder i texten. Var kommer prefixet in i bilden om det är kodens fyra första siffror som ska knappas in två ggr?
Har du AU-Kort (AutoUppdaterande), och ska knappa in koder för t.ex. PPV-Film så ska Prefixen knappas in som en vanlig kod först. Alltså två gånger!
Har du inget AU-Kort, utan ska kanske koda om de vanliga kanalerna, så ska Prefix INTE finnas med.
Alltså AU = Prefix
Remote = Ej Prefix
Ett tips: Finns en fin sökfunktion på forumet, där jag lovar att du kan hitta svar på det mesta. Tänk på det nästa gång, Tack!
Jag tackar för snabba och utmärkta svar! :smile:
Jag har AU-kort.
Jag har försökt leta så gott det går bland guider och inlägg angående prefixen men kanske inte var tillräckligt nogrann...
Nu ska jag fundera ut nästa dumma fråga![]()