Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Ta bort Vista

  1. #21
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Gå in och kolla i bios så du har cd som första boot alternativ... Sen hårddisken som andra...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #22
    Tjenare !

    Jag har lagt in // Windows XP SP2 PRO 2007 nwz DVD ED SWE V.7.06 build 16 SATA // på min Hp laptop och allt fungerar, men jag undrar hur jag kommer åt alla program som jag har uppfattat ska ligga på skivan.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av mimmie Visa inlägg
    Tjenare !

    Jag har lagt in // Windows XP SP2 PRO 2007 nwz DVD ED SWE V.7.06 build 16 SATA // på min Hp laptop och allt fungerar, men jag undrar hur jag kommer åt alla program som jag har uppfattat ska ligga på skivan.
    Klicka på filen WPI.HTA, finns i rotkatalogen på skivan, så kommer det upp en sida där du markerar vad du vill installera.

    Lycka till:thumbup::lol:

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av rask300 Visa inlägg
    Klicka på filen WPI.HTA, finns i rotkatalogen på skivan, så kommer det upp en sida där du markerar vad du vill installera.

    Lycka till:thumbup::lol:
    Tjenare.

    Ska kolla det, tack för hjälpen
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  5. #25
    Nu kommer vi till ett problem jag inte kan lösa.
    Jag kan inte hitta någon drivrutin till Nvidia GeForce 8600 M

    Finns den inte till XP, eller är jag bara sopig på att leta ?
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av mimmie Visa inlägg
    Nu kommer vi till ett problem jag inte kan lösa.
    Jag kan inte hitta någon drivrutin till Nvidia GeForce 8600 M

    Finns den inte till XP, eller är jag bara sopig på att leta ?
    Har du kollat på Nvidia.com? Det kan vara så att de hänvisar till tillverkaren av din dator eftersom det är till en bärbar?

  7. #27
    Jag har Googlat och sökt överallt (tror jag ) det finns inga XP drivisar till grafikkortet.
    Har pratat med teknisk suport hos HP, en riktig tröttmössa påstod att det inte fanns några drivrutiner till XP.
    Den här laptopen HP dv9575 eo har aldrig sålts med XP

    Det känns som om kortet är framtaget till dom stora drakarna och dom sitter i Bill Gates knä och verkar ha som enda uppgift att få ut Vista på marknaden.

    Det är 6800M som inte går, andra 6800 med andra bokstäver finns det drivisar till.

    Jag fick bita i det sura äpplet och återinstallera Vista
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av mimmie Visa inlägg
    Jag har Googlat och sökt överallt (tror jag ) det finns inga XP drivisar till grafikkortet.
    Har pratat med teknisk suport hos HP, en riktig tröttmössa påstod att det inte fanns några drivrutiner till XP.
    Den här laptopen HP dv9575 eo har aldrig sålts med XP

    Det känns som om kortet är framtaget till dom stora drakarna och dom sitter i Bill Gates knä och verkar ha som enda uppgift att få ut Vista på marknaden.

    Det är 6800M som inte går, andra 6800 med andra bokstäver finns det drivisar till.

    Jag fick bita i det sura äpplet och återinstallera Vista
    http://www.omegadrivers.net/nvidia.php har jag kört tidigare till Nvidia, dock inte det du har. Enligt sidan så fungerar det till alla nvidia-kort. Det finns länkar till ett forum där man måste registrera sig - kanske står något om det där.

  9. #29
    Typiskt !

    Tack vare att du inte kunde låta bli min fråga, hittade jag en drivrutin.

    http://www.laptopvideo2go.com/

    Den är sen den 19/9, så den är ganska ny.
    Vet inte om jag orkar lägga in XP igen bara för att kanske upptäcka att det är något annat som inte fungerar.
    Men det är klart, det kan ju funka.
    Om ett par dar dar är det väl roligt och fixa med burken igen.
    Återkommer med resultatet.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  10. #30
    Hmmm bara jag som får fram den blåa installationen och sen ett abrupt stopp där tydligen vista försöker starta sig helt plötsligt och får en blue screen krash?

    måste man köpa ny hårddisk och köra xp installationen för att slippa vistas påträngande system?

Liknande ämnen

  1. Vista problem, web-x-tv
    Av MyB5 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 00:56
  2. vista cd key
    Av magnus i forum Windows
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 17:09
  3. xp till vista med vlc
    Av loolssons i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 13:02
  4. Windows Vista ?
    Av trollhattan i forum Windows
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 18:38
  5. windows vista
    Av gollen i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 19:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss