Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Frågor angående Dreambox DM 600 PVR

  1. #1
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger

    Frågor angående Dreambox DM 600 PVR

    Är snart dags inhandla en DM 600PVR. Har tittat lite på specifikationerna.

    Jag antar den fungerar på kabel-TV nät med analoga kanaler eller ?

    Det står att den har en RF-Tuner, innebär de att man kan koppla in den som man gjorde förut med VHS, alltså TV kabel in i tunern på den och sedan kort kabel vidare till TVn så att man kan titta på TV oberoende av någon kanal den spelar in ?

    Om man skaffa en 160Gb hårddisk till den, hur många timmar kan man lagra (MPEG2 såkalart), eller räcker det med en 80Gb, en 160 kostade inte så mycket mer trots allt.

    Vilken form av linux kört på burken ? Är det något special eller vanlig linux, fast nerbantad utan onödigt junk i systemet ?

    Finns det strömsparande funktioner på den, antar att den kan stå i standby för att spela in enligt tidsangiven lista osv. Inte så kul om hårddisken står och snurrar jämt. Vill minnas att jag sett sådana funktioner på andra boxar. Att hårddisken drar igång en min innan inspelningen ska börja och stängs av t.ex. 20min efter inspelningen är klar eller något. Fugerar det så på dreambox också ?

    Smart card läsaren, tar den vanliga smartcard kort ? Det finns ingen CA modul på den ? iofs kan man köra med softcam antar jag eller ?

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Svarar på mitt eget inlägg.

    Har nu tagit reda själv på vad som gäller.

    Det som återstår, vilket jag inte vet och hoppas att någon kan svara på är energisparar funktionen. Någon som vet om hårddisken står och snurrar hela tiden eller hur det ligger till.

    Borde vara samma oavsett märke på dreamboxen man har ifall man har hårddisk i den. Kan inte någon ta sig lite tid och svara.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Samtliga nyare dreambox modeller bygger på openembedded (.org).

    Det är bara plats för 2.5" hdd i 600 så du lär inte märka om den snurrar eller inte. Exakt hur det funkar beror helt på vilken mjukvara du lägger in (och var), vilka inställningar du gör och hurvida något av det accessar disken.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    bowman, tack för svaret.

    Ska nog vända mig till dreambox och verkligen höra med dem hur det ligger till, de andra frågorna stog visst i manualen vilket jag inte hittade till en början.

  5. #5
    Hårddisken lägger av när den inte används på ett tag. Visserligen är den tyst, min lilla Samsung, men man märker att den lever om man inte har något annat som låter hemma (tex TV:ns högtalare).

Liknande ämnen

  1. Lite frågor angående Dreambox 500+S
    Av Wander i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 16:43
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18
  3. Frågor angående TMB-filen
    Av legendshine i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 23:54
  4. Några frågor angående kortbränning.
    Av yet0 i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-03-30, 04:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss