Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kanalproblem = Antennproblem?

  1. #1
    magjac
    Gäst

    Kanalproblem = Antennproblem?

    Skaffade en thomsonlåda och pluggade in. Fick totalt in 14 kanaler i sökningen. Dessa var Tv4 etc. och Mtv, Vh1 m.fl. Dock inte Canal +, Kanal 5 etc.

    De kanal jag fick in ligger på mux 2 och 4, vilket innebär hos mig freq 594,00 och 722,00. De andra ligger förmodligen på mux 1 och 3, 786,00 och 754,00.

    Någon som kan gissa sig till vad detta innebär? Kocko Antenn eller dåliga sladdar? Hjälper en förstärkare? (grymm signal på Tv4 etc, sämre på Mtv etc och null på de övriga)

    Tacksamm för svar =D (är inte lika glad som gubben, men försöker hålla humöret uppe...)

  2. #2
    du har för dålig signal från din antenn förstärkare kan hjälpa kolla först så du inte ligger i en så kallad antenn skugga
    är kass på det här med boxer och parabol så jag behöver så mycket hjälp som möjligt

  3. #3

    antennproblem

    hade problem med min boxer när jag bodde i lägenhet fick in ca 8 kanaler men det var för ca ett år sedan. Lusläste instruktionsboken till min nokia och hittade en liten text att om man har centralanten så motverkar boxen signalen. Jag köpte en separat antenn och då fick jag in fler kanaler dock var signalen inte vidare bra. Men det berodde nog mest på att jag satte antennen på ett dåligt läge. Bor nu i hus och har en ny antenn för digitaltv (köpt på Kjell o company) nu är det inga problem med bilden längre. Ligger i ett område som har medelbra signal enligt Senda

  4. #4

    Problemet med

    antennförstärkare är att de även förstärker bruset i signalen om du har dålig mottagning vilket ofta resulterar i en grynig bild. Farsgubben hade samma problem fick inte in alla kaneler. Köpte en "UFO" antenn, tillsammans med antenn förstärkaren fungerar nu alla kanaler med klockren bild.
    Hoppas det löser sig!

  5. #5
    Får man grynig bild i Digital TV, jag trodde det var att antingen har man
    bild eller en massa digitala dropouts ?
    Det finns inget som är omöjligt,
    det är bara olika svårt.

Liknande ämnen

  1. Efter omblåsning kanalproblem?
    Av Friday i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 17:17
  2. Kanalproblem dm600 - Hjälp!!!
    Av apskallen i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 20:32
  3. kanalproblem
    Av lidde i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 22:15
  4. Dreambox 500-t Kanalproblem!
    Av fredriko89 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 19:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss