Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bang & Olufsen + Dreambox??

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Bang & Olufsen + Dreambox??

Finns det någon som har erfarenhet av att använda sig av Derambox ihop med Bang & Olufsen tv-apparater?
    Kan man "linka" dreamboxen i BeO-systemet eller hur löses det?
    Vet att man bara kan ha en aktiv källa i systemet, men om huvudenheten (huvudtv:n) är i direkt anslutning till Dreamboxen, kan man linka vidare den 2:a "tuner:n" i dreamboxen till de andra tv-apparaterna??

Fick lite info om att man kanske var tvungen att ha en dreambox/tv. Så genom att ha den 1:a Dreamboxen med sina kort/abonnemang och att man sen kopplar in den 2:a Dreamboxen via datakabel och får på så vis dubbla abonnemang och två fristående boxar...
    Har fnulat lite på cardsplitter, men den klarar inte av båda abonnemangen...

- Finns det någon som har testat?
    - Hur har du/ni gjort?
    - Vad för box/boxar har du/ni använt er av?
    - Hur fungerar Dreamboxen ihop med BeO-dosan, är den användarvänlig eller krånglig?
    - Har du/ni några tips?

Jag är jättetacksam för all hjälp!!!

//Signed

Om du kan använda en vanlig (ej B&O) box så kan du använda en dreambox, det är ingen skillnad.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Om du kan använda en vanlig (ej B&O) box så kan du använda en dreambox, det är ingen skillnad.
    En box förstår jag inte är några problem. BeO kan styra Dreambox, så det är lungan... Det är hur jag skall få ihop det att se två satellitkanaler samtidigt. Dvs. få två fristående boxar/tuners så att man slipper kolla på det som övriga familjen kollar på.

Citat Ursprungligen postat av signed Visa inlägg
    En box förstår jag inte är några problem. BeO kan styra Dreambox, så det är lungan... Det är hur jag skall få ihop det att se två satellitkanaler samtidigt. Dvs. få två fristående boxar/tuners så att man slipper kolla på det som övriga familjen kollar på.
    Vad är det som du är ute efter? Ja det går att se med en dreambox på en B&O. Ja du behöver två boxar för att se på olika kanaler på olika TV (oavsett märke på TV:n).

Cardsplitter fungerar också, men inget jag känner till närmre du behöver dock två boxar. Sök lite på forumet så hittar du nog en del matnyttigt om det också.

Som tillägg till ovanstående så är alla twin-tuner mottagare som jag känner till gjorda för att se ett program och spela in ett annat, inte att kunna se olika program på 2st TV apparater.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

1. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  2. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  4. Dreambox 500S vs Dreambox 7020S.
    Av kikko i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 22:40
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss