Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Brute Force / Viaccess

  1. #1

    Brute Force / Viaccess

    Undrar om någon känner till något "Brute Force Software" för Viaccess 1/2 eller
    för de gammal Eurocrypt M/S sytemet.
    Vet att brute Force tar tusen år men vill testa en egen liten grej!

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Zoomaz Visa inlägg
    Undrar om någon känner till något "Brute Force Software" för Viaccess 1/2 eller
    för de gammal Eurocrypt M/S sytemet.
    Vet att brute Force tar tusen år men vill testa en egen liten grej!

    Hmmm, vet att man vart med ett tag och kört dessa ändlösa script, för att knäcka koden. Men jag vet inte om man ff håller på i samma frenetiska anda?! Eller om allt försvann tillsammans med nyheten om att ryssen knäckt det. Undrar dock lite ff om man på ngt sätt skulle kunna vara med och hjälpa utvecklingen framåt genom att bidra med ngt tex. Viaccesskort för tester eller dylikt?? Skulle vara trevligt om ngn tog sig en minut och förklarar hur allt fungerar nu 2007... Då man inte vart med så mkt de senaste 2 åren, har de säkert hänt en hel del. Jag begär inte att, det skall vara en uppsats om 1000 sid. men skulle mkt uppskattat ta emot en snabbresumé. Vill upplysningsvis påpeka att jag gärna söker och läser postade svar, men betackar mig för påhopp om stavfel och skit. Har läst en massa här på detta förträffliga forum jag har hängt på i flera år, men det enda man läser om är krånglande boxrar av det ena eller andra slaget. Ej vad som händer på utvecklingsfronten inom "gratisTV" om det ens finns ngn... Ser fram emot många trevliga svar på detta!!!

    //Req.

  3. #3
    Viaccess är knäckt, för det använder ju TPS och Multivision. Det ligger koder ute på nätet :thumbup:

    mvh
    dickus
    7.62mm - One size fits all. xx/

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av maximus Visa inlägg
    Viaccess är knäckt, för det använder ju TPS och Multivision. Det ligger koder ute på nätet :thumbup:

    mvh
    dickus
    TPS kör ju simulcrypt (TPScrypt och Viaccess 2.3 - 2.6) på samtliga sina kanaler och alla koder som är ute är TPScrypt ivf såvitt jag vet.

    Har jag missat nått så rätta mig gärna.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Viaccess 1 är knäckt.

    Viaccess 2 är INTE knäck... Det har funnits några sätt att kringå tidiga versioner av det men det är långt från knäckt... Iaf inte publikt...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas Visa inlägg
    Viaccess 1 är knäckt.

    Viaccess 2 är INTE knäck... Det har funnits några sätt att kringå tidiga versioner av det men det är långt från knäckt... Iaf inte publikt...
    Tjapp Dea....s och övriga. Blir glad för allt nyttigt som skrivs i denna tråden. Men kvarstår ff en stor fråga, vem/vilka driver på utvecklingen?? Samt vad kan man hjälpa till med?? Finns det ngt kvar av gamla UCS-gänget? Och vad pysslar dom med nu för tiden?. Hittar dåligt/ingen info om detta, hade varit roligt att kunna hjälpa till lite. vet inte med vad, men jag vet ju heller inte vad som försigår därute....

    //Req.

  7. #7
    UCS projektet las med för flera år sedan när algot till viaccess 2.4 blev publikt.
    Bruteforce är ingen framkomlig väg utan man måste leta svagheter i kortet eller dess programvara och vad jag vet så är det ingen som lyckats med det än.

    Även om någon skulle lyckas så kan man ju fråga sig om det skulle bli publikt för sat scenen ser inte lika dan ut i dag som den gjorde förr, allt har blivit kommerciellt
    Tror heller inte att det läggs så mycket kraft på att hacka korten eftersom CS har blivit så spritt till allmänheten.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas Visa inlägg
    Viaccess 1 är knäckt.

    Viaccess 2 är INTE knäck... Det har funnits några sätt att kringå tidiga versioner av det men det är långt från knäckt... Iaf inte publikt...
    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    UCS projektet las med för flera år sedan när algot till viaccess 2.4 blev publikt.
    Bruteforce är ingen framkomlig väg utan man måste leta svagheter i kortet eller dess programvara och vad jag vet så är det ingen som lyckats med det än.

    Även om någon skulle lyckas så kan man ju fråga sig om det skulle bli publikt för sat scenen ser inte lika dan ut i dag som den gjorde förr, allt har blivit kommerciellt
    Tror heller inte att det läggs så mycket kraft på att hacka korten eftersom CS har blivit så spritt till allmänheten.
    Tack!!

    USCH!!!:'(:'( det är vad jag kallar ett uttömligt svar... Jag hoppas vid gud att du har fel, men misstänker att du har koll på´t. Faan börja nästan grina när jag läste det du skrev. Jag har inga problem med att pröjsa lite, lägger minst 299:- varje mån för att kolla skit på tv. Vidare, var det väl hyfsat kommersiellt förr om åren med eller?? guldkort,silverkort,fun och allt vad det hette och programmeringsdosor av undermålig kvalité... Nä, hoppas vi ser ngt inom en framtid och att ngn tar tag i detta snart.

    //Req.

  9. #9
    T-Bird har ju rätt och det finns en förklaring till varför det har blivit kommersiellt - att plocka ut källkoden ur ett kort KOSTAR DINEROS. Vi pratar ungefär samma belopp som det kostar att utveckla ett kodningssystem som Viaccess, MediaGuard eller liknande. Alltså ingen småpotatis. Klart är väl då att den som samlar ihop all know-how för att slutföra ett sådant projekt inte bara slänger pengarna i sjön genom att ge bort resultatet.
    Sen kan man ju också fråga sig följande: om man har pengarna för att knäcka ett system så in i minsta detalj, ska man lägga dem på att göra detta ELLER ska man skapa ett eget system som , om det är bra, kommer att ge avkastning genom att det används av kanaler, paket m.fl. på kabel, satellit m.m.? Jag hade nog valt det sista om jag hade de slantarna och fler nog med mig. Dessutom slipper man bli jagad av tuffe batong om man väljer lucka två... Där har du också en del av problemet.

  10. #10
    @Zoomas mfl det är lite fel väg att gå. Ett tips prova med MOSC. Det är inte lätt men jag tror inte det är så lätt att lyckas plocka ut nycklarna. Man måste titta på hur man gjorde MOSC förut endast då kan man lära sig nått. EV kan man köra RND/BF på hash vilket även gjordes på PC2.3 innan man hade bug.

Liknande ämnen

  1. Viaccess 2.4 - 2.6
    Av dammiz i forum Viaccess
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 10:54
  2. Viaccess 2
    Av muhammed_3 i forum Viaccess
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 19:00
  3. viaccess
    Av cadillac 67 i forum Viaccess
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 21:33
  4. Viaccess 1
    Av franniex i forum Viaccess
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-05, 15:10
  5. Viaccess 2
    Av erikejw i forum Viaccess
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 16:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss