Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: humax ci 5100c probl

humax ci 5100c probl

har probl med humax ci5100c den hittar inte ca modulen några ideer.
    vilken prog vara skall det var å vart får jag tag i den.

Sätt i CA modulen med programmerat kort.
    Slå på Humaxen.
    Gå in på inställningar för manuell(snabb) sökning.

Ställ in dessa data:

Freqvency(KHz):362000
    Symbole rate:6875
    Consellation:64 - QAM
    Network Search: YES

Så har jag gjort på min Humax CI-5100c.

Viacess ca-modul

Fick du med nån ca modul när du köpte boxen? En så måste du ha! Kostar en tusing 8)

Re: Viacess ca-modul

Citat Ursprungligen postat av nikgusta
    Fick du med nån ca modul när du köpte boxen? En så måste du ha! Kostar en tusing 8)
    självklart det är det som är så förbryllande den sitter i efter alla konstens regler.men boxen hittar den inte. har nollat boxen men den hittar den ändå inte antingen är det fel på ca mod eller box eller så är det skit bakom knapparna.

Citat Ursprungligen postat av ingedamp
    självklart det är det som är så förbryllande den sitter i efter alla konstens regler.men boxen hittar den inte. har nollat boxen men den hittar den ändå inte antingen är det fel på ca mod eller box eller så är det skit bakom knapparna.
    Men gjorde du som jag skrev ovanför?
    För på det sättet hittade min box Viasat modulen. Du måste helt enkelt göra en sökning för att hitta CA modulen.
    Hadde själv problem med det där i början då jag var nybörjare själv men sen fick jag hjälp från företaget jag köpte den från och gjorde som jag skrev ovanför, då gick det!!!

Citat Ursprungligen postat av werdegast
    Citat Ursprungligen postat av ingedamp
    Men gjorde du som jag skrev ovanför?
    För på det sättet hittade min box Viasat modulen. Du måste helt enkelt göra en sökning för att hitta CA modulen.
    Hadde själv problem med det där i början då jag var nybörjare själv men sen fick jag hjälp från företaget jag köpte den från och gjorde som jag skrev ovanför, då gick det!!!

det var ca modulen som var kaputt för det hoppade igång direkt när jag satte i en ny modul så enkelt var det.
    men tack för visat intr

Liknande ämnen

1. Humax 5100c
    Av TobbeA i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 16:00
  2. Humax 5100c
    Av janbro i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-18, 10:37
  3. Humax 5100c
    Av thosam i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 17:25
  4. Humax 5100C
    Av tepes i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-30, 20:50
  5. Humax 5100C,
    Av Loucas i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 18:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss