Jag har fått igång alla kanaler nu även HD.. det visa sig att man var tvungen att ha ett "nyare" cd kort för att det skulle ta emot updateringar för HD...
Bifogar även "TuningParameters" för canaldigital och HD
Har du någon fråga så är den fri att ställa :P
Ändra ändelsen på filen till .ini iställer för .txt och lägg in den i "Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters"
Hur ser det ut med HD-kanalerna på frekvensen 12128H.
Mvh Kalle
Viste inte att TV4 startat testsändningar där för fotboll.. Ska lägga in den FEC ikväll å se vad det är för något![]()
Så om jag förstår detta rätt så är det inga problem att beställa ett cd kort och sedan få hd kanalerna att funka på htpc, kan någon bekräfta detta ?
Lite OT, men: Jag beställde en DM800 och kan på den se SVTHD, Canal+ Film HD & Canal+ Sport HD utan att ha varit i kontakt med supporten (har abb:et Canal+ Total hos Canal Digital). De behövde alltså inte slå på något för att det skulle fungera för mig.
Lite synd dock att inte HD-sändningarna av fotbolls-EM fungerade, men det stora lyftet måste jag ändå säga är att man ansluter via HDMI istf scart. Jäkligt mycket bättre bild även på SD-sändningar hemma hos mig.