Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: CanalDigital HD-sändningar

  1. #1

    CanalDigital HD-sändningar

    Hej,

    Kan ett vanligt CD-kort med Canal+-paketet avkoda HD-kanalerna? Eller måste man beställa en HD-box med tillhörande kort för att få det att fungera?

    Tänkte bygga mig en HTPC med FloppyDTV-S2. Jag vet att inga garantier ges för framtida pairing, men vad jag förstår så ska det fungera just nu.

  2. #2
    Om du har Total paket så ser du Film HD och Sport HD

    Dom andra HD kanalerna ligger i HD paketet

    http://canaldigital.se/templates/pro...t____4142.aspx
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Jo men det jag menar är om CD skickar med ett "HD"-kort när man beställer deras HD-box. För enligt CD så är väl det enda sättet att se på HD via dem?

  4. #4
    Bollar upp frågan igen:

    Måste CD slå igång HD-kanalerna för att dessa ska fungera (d.v.s. måste man köpa en HD-box via dem)?

    Enligt deras paket så ska canal+ HD ingå i canal+-paketet vilket jag alltså har.

    Ska börja labba med min HTPC inom kort - så i bästa fall kommer det bara fungera. Om det inte fungerar så är det dock bra att veta vart man ska felsöka (t.ex. ringa CD och be dem slå igång för att man köpte en CD-HDbox begagnad av någon...)

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    I Totalpaketet ingår som sagt Film HD och Sport HD. Film HD fungerade direkt, men för att få igång Sport HD var jag tvungen att ringa och tjata med CD:s kundtjänst. Det var inte helt lätt för dem att förstå att jag skulle ha tillgång till Sport HD när jag inte hade köpt en HD-box från dem. Men till slut fattade de att jag hade rätt att se HD-kanalerna oavsett om jag köpt en HD-box från dem eller på annat sätt. Det behövdes inget nytt kort.

    Antagligen ligger Sport HD i en annan EMM-grupp än vad de vanliga kanalerna och Film HD ligger i. Nu tvingades de att manuellt lägga till mitt kort för att få uppdateringar även från "HD-gruppen", det är antagligen därför som man inte automatiskt får Sport HD.
    Det här sista stycket är en spekulation från min sida, men jag tror att det är ungefär så.

  6. #6
    Jag har en HTPC med FloppyDTV-S2 och mediaportal ansluten till en cardserver.. jag kan dock inte få in HD kanalerna med en transponder sökning.. vet inte vad det beror på..så ELFeo du kan väll berätta om du får in Hd kanalerna sen?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    kolla så att det är rätt FEC (3/4) såg i prisjaktforumet (HTPC) att de hade bytt och flera fick inte in hd-kanalerna plötsligt

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan Visa inlägg
    Jag har en HTPC med FloppyDTV-S2 och mediaportal ansluten till en cardserver.. jag kan dock inte få in HD kanalerna med en transponder sökning.. vet inte vad det beror på..så ELFeo du kan väll berätta om du får in Hd kanalerna sen?
    Jag återkommer givetvis när jag bara får tummen ur! Har precis samma setup som du...

    Precis som Culo skrev så har jag läst någonstans (här?) att man kan vara tvungen att lägga in HD-kanalerna manuellt...

  9. #9
    ok.. jag prova med det han skrev här igår.. men ingen lycka.. dock var det som han sa att det var fel FEC som jag sökte på.. gick då in i 0.8w thor.ini å ändra men som sagt funkade det ändå inte.

    Hur söker man manuellt i Mediaportal med TVE3?

  10. #10
    Ringde till kundtjänst dom la till alla hd kanaler utan att fråga om jag hade en hd box på en gång. Har ett flera år gammalt familjepaket kort bara utan hd box.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-30, 21:54
  2. SVT:s regionala sändningar
    Av janbananfan i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 12:44
  3. Allsvenskan - TV sändningar
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 09:02
  4. Danska D2MAC sändningar
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 19:39
  5. Regionala sändningar i TV4
    Av mavericken i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 18:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss