Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: CanalDigital HD-sändningar

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av PrOsOn Visa inlägg
    Ringde till kundtjänst dom la till alla hd kanaler utan att fråga om jag hade en hd box på en gång. Har ett flera år gammalt familjepaket kort bara utan hd box.
    Fick tummen ur att försöka få igång detta igår - ingen lycka att ens få in vanliga FTA-kanaler så jag får nog läsa på lite först!

    Goda nyheter att de slår på HD-kanalerna utan snack i varje fall!

  2. #12
    Jag har fått igång alla kanaler nu även HD.. det visa sig att man var tvungen att ha ett "nyare" cd kort för att det skulle ta emot updateringar för HD...
    Bifogar även "TuningParameters" för canaldigital och HD
    Har du någon fråga så är den fri att ställa :P

    Ändra ändelsen på filen till .ini iställer för .txt och lägg in den i "Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters"
    Bifogade filer Bifogade filer

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Hur ser det ut med HD-kanalerna på frekvensen 12128H.

    Mvh Kalle

  4. #14
    Viste inte att TV4 startat testsändningar där för fotboll.. Ska lägga in den FEC ikväll å se vad det är för något

  5. #15
    Så om jag förstår detta rätt så är det inga problem att beställa ett cd kort och sedan få hd kanalerna att funka på htpc, kan någon bekräfta detta ?

  6. #16
    Lite OT, men: Jag beställde en DM800 och kan på den se SVTHD, Canal+ Film HD & Canal+ Sport HD utan att ha varit i kontakt med supporten (har abb:et Canal+ Total hos Canal Digital). De behövde alltså inte slå på något för att det skulle fungera för mig.

    Lite synd dock att inte HD-sändningarna av fotbolls-EM fungerade, men det stora lyftet måste jag ändå säga är att man ansluter via HDMI istf scart. Jäkligt mycket bättre bild även på SD-sändningar hemma hos mig.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-30, 21:54
  2. SVT:s regionala sändningar
    Av janbananfan i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 12:44
  3. Allsvenskan - TV sändningar
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 09:02
  4. Danska D2MAC sändningar
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 19:39
  5. Regionala sändningar i TV4
    Av mavericken i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 18:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss