Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Inte längre pixelation vid inspelning med Gemini 4.0 på DM500S

  1. #1

    Inte längre pixelation vid inspelning med Gemini 4.0 på DM500S

    Jag har flashat om med Gemini 4.0 och får såvitt jag kan se inte längre pixelation vid DVRinspelning (när jag stängt av TV-ut vid inspelning). Jag hade hemska problem innan. TV-ut vid inspelning stängs av via blåknapp - extras/settings - record - stop TV during the record.

    Kan vara värt att prova för er som har problem om ni orkar flasha om.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av kexx Visa inlägg
    Jag har flashat om med Gemini 4.0 och får såvitt jag kan se inte längre pixelation vid DVRinspelning (när jag stängt av TV-ut vid inspelning). Jag hade hemska problem innan. TV-ut vid inspelning stängs av via blåknapp - extras/settings - record - stop TV during the record.

    Kan vara värt att prova för er som har problem om ni orkar flasha om.
    Tjena Kexx. Jag kör med G4 och kan "bocka" för tv-outavstängning men det går inte att spara inställningarna. Har du någon väg förbi detta problem, eller har jag några konstigheter i min G4.
    /blizzard

  3. #3
    Den sparade min avstängning, kom ihåg den alltså.

  4. #4
    Har samma problem med inspelningen. Synd jag inte såg denna topic före jag skrev min fråga.

    Men jag kan inte heller spara inställning. Händer inget då man trycker på spara.

    Är det här problemet löst i 4.1?

  5. #5
    Lyckades stänga av TV i 4.1 och då funkar inspelningen perfekt igen. Synd bara att det inte ska gå lika bra som tidigare att både kunna se och spela in samtidigt.

Liknande ämnen

  1. Får inte NFS att monta längre.
    Av card i forum AzBox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 13:00
  2. Gemini 4.6 säker på klonade dm500s boxar?
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 18:44
  3. Kan inte streama med VLC längre
    Av MatsB i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 15:40
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-14, 00:00
  5. funcardet funkar inte längre??
    Av tvniklas i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 07:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss