Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: sms till hemtelefon

  1. #1

    sms till hemtelefon

    vet någon varför det inte funkar att skicka sms till hemtelefon med telia,utan bara med comviq?

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Därför att det är en ny teknik som bara Tele2/Comviq har lanserat (mig veterligen finns det inte med ngn annan operatör)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Om man anmäler sin hemtelefon här http://www.genericmobile.se/sms_i_fasta_natet.html så kan man både skicka och ta emot från mobiler
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Ny teknik? Min Siemens som har 4-5 år på nacken stödjer det.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Johan Visa inlägg
    Ny teknik? Min Siemens som har 4-5 år på nacken stödjer det.
    Inte för att vara näsvis, men hur kan din telefon stödja ett serverprotokoll?
    Om du nu inte menar att din telefon stödjer SMS-skickande =)

    För det gör min med.. men det är ju inte _telefonen_ i sig som gör uppringningen till din hemtelefon och läser upp sms'et utan "en" IVR som står centralt placerad på Tele2.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    Eh? Tråden handlar ju om SMS skickande. Inget har nämnt det där med att läsa upp dem innan du gjorde det.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  7. #7
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Johan Visa inlägg
    Eh? Tråden handlar ju om SMS skickande. Inget har nämnt det där med att läsa upp dem innan du gjorde det.

    ok jag läste in för mycket, förmodade ju att det var Tele2's nya tjänst: SMS till fasta telefoner

    Att skicka till "random" fasta nummer och hoppas de har en SMS-förberedd hemtelefon känns ju inte direkt som en klockren tjänst, så den trodde jag var mer eller mindre avvecklad :errf:
    Multitasking means screwing up several things at once.


  8. #8

  9. #9
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av marabou77 Visa inlägg
    Jo skicka från hemtelefonen har funnits ett tag, och nu kommer ju allt fler trådlösa lurar med den funktionen. Det som Tele2 lanserat är ju att dú kan skicka sms till vilken telefon som helst, har de ingen sms-funktion på hemtelefonen får de en IVR som läser upp meddelande.. låter sjukt kul när de ska läsa upp lite udda ord :P
    Multitasking means screwing up several things at once.


  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Jo skicka från hemtelefonen har funnits ett tag, och nu kommer ju allt fler trådlösa lurar med den funktionen. Det som Tele2 lanserat är ju att dú kan skicka sms till vilken telefon som helst, har de ingen sms-funktion på hemtelefonen får de en IVR som läser upp meddelande.. låter sjukt kul när de ska läsa upp lite udda ord :P
    Detta har jag haft ett par år med europolitan,nuvarande telenor.Det är en dam röst som läser upp meddelandet.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss