Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Nya kanalpaket hos Viasat

  1. #11
    Tja, låter nästan som Skypaketet och de vet man ju hur billiga de är... om det blir bättre? Tja, det vete faen. Då skulle jag nog föredra att man kan välja mellan både silver och guld och intresse... Då hade det blivit riktigt intressant, men snacket om att det skulle finnas utrymme för prishöjningar är rent nonsens. Då ska man också ha bra kanaler och det har inte Viasat mycket av.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av music4keep Visa inlägg
    Tja, låter nästan som Skypaketet och de vet man ju hur billiga de är... om det blir bättre? Tja, det vete faen. Då skulle jag nog föredra att man kan välja mellan både silver och guld och intresse... Då hade det blivit riktigt intressant, men snacket om att det skulle finnas utrymme för prishöjningar är rent nonsens. Då ska man också ha bra kanaler och det har inte Viasat mycket av.



    Det beror ju på vad du är intresserad av.
    Så länge jag får tillgång till Tv3+, tv3 sverige, norge, danmark, ztv norge samt viasat 4, så är jag nöjd.

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Den här ändringen är ju bara ett sätt att höja priset på Silver-paketet med 20:-. Vad trött man blir på Viasat...

  4. #14
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Alltså tankesättet är helt rätt, och om de är på väg åt samma håll som med Tele2TV så kan man snart välja ut enstaka kanaler och sätta ihop egna paket..men, jag tycker inte prishöjningen för oss som vill ha allt är befogat.

    Deras utbud är egentligen under all kritik om man jämför med CD som har både allsvenskan och elitserien att locka med, plus enligt min mening betydligt bättre filmkanaler. Men så länge de inte kommer upp i deras prissättning ska man egentligen hålla käft, för CD DE kan suga ut pengar, titta bara på multiabb. :angry:
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Men alltså om det skall vara meningsfullt att plocka delar och sätta ihop sitt eget paket så får ju prissättningen vara lite vettigare. Nu är det ju så att första delen kostar 129:- andra delen 50:- och tredje delen 20:-
    Om jag har tre delar och väljer bort en del tjänar jag bara 20:-. Då kan jag lika gärna ha kvar alla tre.
    Om jag minskar mitt utbud med 2 delar och bara har kvar en tredjedel av utbudet, får jag ändå betala två tredjedelar av kostnaden.
    Borde vara en rimligare proportion mellan utbud och kostnad om det skall kännas meningsfullt att välja.

  6. #16

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Men alltså om det skall vara meningsfullt att plocka delar och sätta ihop sitt eget paket så får ju prissättningen vara lite vettigare. Nu är det ju så att första delen kostar 129:- andra delen 50:- och tredje delen 20:-
    Om jag har tre delar och väljer bort en del tjänar jag bara 20:-. Då kan jag lika gärna ha kvar alla tre.
    Om jag minskar mitt utbud med 2 delar och bara har kvar en tredjedel av utbudet, får jag ändå betala två tredjedelar av kostnaden.
    Borde vara en rimligare proportion mellan utbud och kostnad om det skall kännas meningsfullt att välja.
    Det kallas psykologisk prissättning.
    Glöm inte bort att Viasat är ett företag som vill/måste tjäna pengar.
    De vill att du ska tänka precis som du säger:
    "Om jag har tre delar och väljer bort en del tjänar jag bara 20:-. Då kan jag lika gärna ha kvar alla tre."
    Precis som "köp 3 betala för 2"-konceptet.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Den här ändringen är ju bara ett sätt att höja priset på Silver-paketet med 20:-. Vad trött man blir på Viasat...
    Mjo, det blir sämst för de som är silverkunder med tanke på att det blir 20:- dyrare.
    Men man får ju till en väldigt bra kanal som är värd de pengarna om man är intresserad, (tv4 fakta). Och förlorar en totalt värdelös kanal (Sport 3)

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sista_Bossen Visa inlägg
    Det kallas psykologisk prissättning.
    Glöm inte bort att Viasat är ett företag som vill/måste tjäna pengar.
    De vill att du ska tänka precis som du säger:
    "Om jag har tre delar och väljer bort en del tjänar jag bara 20:-. Då kan jag lika gärna ha kvar alla tre."
    Precis som "köp 3 betala för 2"-konceptet.
    Jodå, den prissättningen är tillräckligt psykologisk för att få mig att välja något annat alternativ än Viasat när min bindningstid går ut... :P

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jodå, den prissättningen är tillräckligt psykologisk för att få mig att välja något annat alternativ än Viasat när min bindningstid går ut... :P
    Nackdelen för viasat är ju att befintliga guldkunder nedgraderar till underhållning (det paketet är alldeles för bra för det priset)
    Fördelen blir att det nog lockar många nya kunder som kör skogstv idag.

  10. #20
    Nu har alla som har silver ab. (bindningstid kvar) fått TV4 Fakta också.

Liknande ämnen

  1. Nerbyte av kanalpaket möjligt?
    Av carlbergsson i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 08:28
  2. Viasat Motor + Viasat Fotboll
    Av matkoh i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 17:50
  3. Boxer lanserar nya kanalpaket
    Av Polisen i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 01:54
  4. Viasat Nordic - Viasat Europe
    Av ridgen i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 08:45
  5. [LÖST] skillnaden mellan viasat nordic och viasat europa??
    Av gozilla i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 14:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss