Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: server monitor`???

  1. #1

    server monitor`???

    Är lite av en nybörjare men har fått igång en server på min 500t (leatherface) och det funkar kalas bra för klienterna men, finns det något plugin eller liknande så man kan se ev vilka som är inloggade/online? någon logfil kanske??

    tacksam för svar.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kör du newcs så finns ju deras webinterface... Vet dock inte hur pass bra det är... Dom har ett telnet interface också...

    Är det Newcamd så är det att telnet'a till DEBUG_PORT som är satt i config så får du en lista på alla användare...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Jag har en fungerande ring nu, vi använder LF då den var såååå simpel att conf. Kan dock inte uttala mig än hurvida den är bäst men, om man ska använda NewCs. vad behövs då på server/client och vilka filer ska man conf. ?

    Tacksam för svar.
    /tummen mitt i handen

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    tipset är väl överlag. Har du tummen mitt i handen -

    dont fix it if it aint broken.

    Fungerar den uppsättning du har så kör på den om du inte pillar för att lära dig mer eller få mer kontroll. NewCS är en annan serverprogramvara än den du kör nu, klienterna behöver inte byta ngt.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Det är camd3 i LF va? kan dom ansluta direkt till Newcs eller måste man conf om alla clienter också om man skulle byta?

  6. #6
    någon som använder och är duktig på neveto?

Liknande ämnen

  1. monitor
    Av hälge i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 16:54
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 19:57
  3. Scart -> VGA monitor
    Av altair4 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 22:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss