Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dm 600 Pvr

  1. #1

    Dm 600 Pvr

    En liten förundran, jag har en DM 500 idag, har köpt en DM 600 PVR för att få en med hårddisk. 500:an är idag configad mot en cardreader server. Simpelt tänkte jag, jag gör en backup image från 500:an och lägger in i 600:an, alla setting och allt finns ju där. Men ack vad det sket sig. Jag har flashat om 600:an och kopplat in hårddisken, den hittar alla kanaler på sateliterna, jag kan se dom som är "gratis". Men jag kan inte logga in på servern. Hur gör jag för att flytta över från 500:an till 600:an, dom filer som behövs. Finns det ett program för att komma åt dessa ?. Tack från en som inte vet vad han gör, jag är ganska novis på detta område.

  2. #2
    Jag har fått det att fungera.

  3. #3
    Har samma problem!

    Vilke image använde du och hur fic du cardservern att fungera?

  4. #4
    Lade till cws filerna i 600:an, kopierade bara från 500:an. Med DCC. Funkade för mig sedan. Om jag inte minns fel så låg cws i 600:an krångligt till, man fick leta. Men det går.

  5. #5
    I min 600 med mgcamd så hämtar den cws:erna från /usr/keys/newcamd.list

    Då har jag följt guiden från detta forum och installerat mgcamd manuellt.

    btw, Hej Glenn! =)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss