Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Xbox (gamla) startar bara ibland

  1. #1

    Xbox (gamla) startar bara ibland

    Hej

    Har en gammal chippad xbox som krånglar när man ska starta den.

    När jag trycker in den övre (ejekt dvd) knappen startar boxen,men den stängs av och på med några sekunders mellanrum, efter tredje gången blinkar ringen runt knappen växelvis grönt och rött.

    Vad kan det vara för fel? ibland startar den som den ska, grabben 30 Kg kom på att om man satt på boxen funkade den ibland (hur kom han på det ?)

    Jag har plockat isär boxen och gjort ren den och gnuggat alla kopplingar/kontakter.

    Någon som har några goda råd ?
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Det låter som glapp i någon lödning, alternativt att en kabel kommer i kläm på något vis.

  3. #3
    Jag plockade isär boxen, om jag sätter hälen på moderkortet mitt över chippet (sitter på undersidan ) så startar boxen som den ska, försökte värma på dom lödningar som jag såg fans mellan chippet och moderkortet, efter två försök gav jag upp och insåg att om jag skulle fortsätta skulle jag förstöra boxen.

    Nu är den skickad till en kompis som reparerar elektronik, skulle kanske gjort det med en gång.

    :lol:
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

Liknande ämnen

  1. xbox gamla
    Av lasse52 i forum Xbox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-11-09, 08:54
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 17:38
  3. ang voddler på gamla xbox
    Av pacmyc i forum Xbox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 19:14
  4. xbox (gamla)
    Av mr janne i forum Xbox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 10:40
  5. Problem med chippad Xbox (gamla )
    Av mimmie i forum Xbox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 20:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss