Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Att använda din dreambox som cardserver

  1. #1

    Att använda din dreambox som cardserver

    Läste den här guiden och undrar om den gäller så väl "intern" som extern cs?!
    Om det gäller extern vad ska man då använda som IP?den som dm för från routern eller den som routern fick från modemmet?Frågor är många så om det finns vänliga själar som kan förklara lite hur ska jag ta mig till väga med cs(extern)

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    §10 Enbart diskussioner om Cardsharing inom hushållet är tillåtet.

    Men svaret på din fråga:

    En extern ip-adress börjar ex. med 213.113.*.*
    En intern ip-adress är 192.168.*.*

    Tror det är ganska självklart att om man ska komma åt kortservern utifrån, alltså inte från det interna nätverket, ska man använda sig av den externa ip-adressen i sin newcamd.conf / newcamd.list eller vad man nu använder. Dvs den adress som kommer från modemet om du vill se det så.

  3. #3
    Tack för snabba svar.

  4. #4
    En fråga till barai guiden så är adressen 127.0.0.1 skulle man ändra den ill 192.168....?Ursäkta min okunighet

  5. #5
    Raden i newcamd som börjar med 127.0.0.1 pekar mot den interna kortläsaren. Låt den stå kvar om du vill använda ett kort i din box någongång. Lägg till en ny rad som börjar med 192.168.X.X istället. Glöm inte användare och password och på slutet i raden ditt servernamn (allt samma som i newcs). Editera med DCC annars kan du hålla på i evighet.

  6. #6
    Tack så mycket det hjälpte

Liknande ämnen

  1. Använda din dreambox som cardserver
    Av admin i forum Guider
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-03, 14:36
  2. Använda Dreambox 500T som CS-server?
    Av garton i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-08-19, 13:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss