Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Köpråd för tusende gången

  1. #1

    Köpråd för tusende gången

    Det är så att min gamla gamla force-mottagare kastade in handduken idag. jag har inte ens reflekterat tidigare vad jag ska ersätta den med, men nu är det ju akut och det lutar åt en dreambox, men vilken?

    Först och främst vill jag ju kunna se på tv, men i framtiden kan det ju vara skoj att kunna dela kort med andra mottagare också, men då måste man ha 70XX eller värre? Tycker att dom är nästan omotiverat dyra. Hårddisk kan också vara skoj. Vad sjutton ska man köpa i dagsläget?
    Nollvision i skogen

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Men vilket utbud kan tänkas funka. Satellit, Kabel eller Boxer. Börja gärna med att ge lite bakgrundsinfo. Men generelt så kanske en 600 är en bra början:
    - Hårddisk
    - Uybytbara tuner
    - Liten
    - Hyfsat snabb
    - Prisvärd
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Det är satellit. Jag abbonnerar på canaldigital om det spelar någon roll. Storleken på den spelar ingen större roll, den kommer att gömmas undan i en skrubb och aldrig synas.

    Men man kan inte köra kortserver på en 600 va? Fast egentligen behöver jag kanske inte kunna göra det heller.
    Nollvision i skogen

  4. #4
    Spidde
    Gäst
    Jovsst kan du köra kortserver med en 600

  5. #5
    Efter att ha konsulterat lite olika folk så köpte jag en enkel 500S istället tills vidare. Den får duga tills 8000 kommer ner i lite humanare priser. ska bli spännande när den dyker upp!
    Nollvision i skogen

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    "Kommer ner i humanare priser "???? Först måste den komma ut på marknaden överhuvudtaget. Köp en Kathrein istället.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    "Kommer ner i humanare priser "???? Först måste den komma ut på marknaden överhuvudtaget. Köp en Kathrein istället.


    Om den kommer ut över huvud taget.
    Börjar känna mig jäkligt tveksam till det.
    Har ju snackats i två år om den där nu.

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    DM8000 är om jag förstått allt rätt ett nerlagt projekt... Dom hade nått problem med någon license eller nån hårdvara som inte gick som de ville...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. köpråd Dvb-C
    Av pazante i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 12:23
  2. Köpråd
    Av mmmvvv i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 17:29
  3. Köpråd!
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-05-03, 19:02
  4. Första gången
    Av twang i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-24, 14:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss