Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Nån som får Mdapi att funka i Vista ?

  1. #1

    Nån som får Mdapi att funka i Vista ?

    Finns det nån som fått det att funka i vista ultimate ? Jag får inte Mdapifiltret att starta överhuvudtaget jag har reggat och det funkar bra men startar inte när man ska se på kodade kanaler, allt fungerar bra i XP.

  2. #2
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Jodå det funkar men man ser inte ikonen i notification area som i XP. Använd en cs-klient som skriver loggar istället, typ ncsclient.

    Mer info här: http://dvbn.happysat.org/viewtopic.php?t=41802
    Q I am running Windows Vista, why can I not see the MDAPI icon in the system tray?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av trug Visa inlägg
    Jodå det funkar men man ser inte ikonen i notification area som i XP. Använd en cs-klient som skriver loggar istället, typ ncsclient.

    Mer info här: http://dvbn.happysat.org/viewtopic.php?t=41802
    Q I am running Windows Vista, why can I not see the MDAPI icon in the system tray?
    Tjena Trug.

    Du har inte provat denna ?



    Hi

    I have uploaded my vista version of the filter here.


    Stetps.
    1. Unpack content of zip file to TvServer Folder
    2. Run Register cmd.
    3. Copy plugins to the MDPlugins folder.
    4. Edit LaunchTvService and replace TvServer.exe with TvService.exe - Made s typo..... most importantly is that the TvService is launched with /debug parameter.
    5). Now the icon should appear in the notification area.

    Kolla på denna sida.
    http://dvbn.happysat.org/viewtopic.p...=asc&start=120

  4. #4
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Nej, har inte provat den eftersom det funkar bra utan

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av trug Visa inlägg
    Nej, har inte provat den eftersom det funkar bra utan
    Du kan inte beskriva lite hur du får den att funka? Jag har svårt att få kläm på det
    dom skriver på Dvbn. Använder du NCS clienten ?

  6. #6
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    TVE3 i Vista:
    1. Skapa folder MDPlugins under \Team MediaPortal\MediaPortal TV Server.
    2. Kopiera mdapifilter.ax till \Team MediaPortal\MediaPortal TV Server (v2.05b 2007-06-30 16:58 232 KB).
    3. Kopiera ffdecsa.dll till \Team MediaPortal\MediaPortal TV Server (2007-05-29 22:49 40 KB).
    4. regsvr32 "C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\mdapifilter.ax" (starta en "cmd" som administrator).
    5. Kopiera en cs-klient till \Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins (t.ex. NCSClient).

    Tror även att någon komponent kräver Microsoft Visual C++ 2005 SP1 Redistributable Package (x86).

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av trug Visa inlägg
    TVE3 i Vista:
    1. Skapa folder MDPlugins under \Team MediaPortal\MediaPortal TV Server.
    2. Kopiera mdapifilter.ax till \Team MediaPortal\MediaPortal TV Server (v2.05b 2007-06-30 16:58 232 KB).
    3. Kopiera ffdecsa.dll till \Team MediaPortal\MediaPortal TV Server (2007-05-29 22:49 40 KB).
    4. regsvr32 "C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\mdapifilter.ax" (starta en "cmd" som administrator).
    5. Kopiera en cs-klient till \Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins (t.ex. NCSClient).

    Tror även att någon komponent kräver Microsoft Visual C++ 2005 SP1 Redistributable Package (x86).
    Tack för svaret.

    Samma procedur som i XP ser jag . Ska försöka hitta dessa versioner på nätet
    det brukar inte vara det lättaste.

  8. #8
    Hej, en fråga lite "på sidan av":
    Jag läste att de droppat stödet för Mdapi i MP, men med ovanstående instruktioner fungerar det alltså ändå?

    Jag har alldeles nyligen införskaffat HTPC-utrustning och undrar i princip om SC fungerar bra med MP....

  9. #9
    Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    173
    Tackad
    6 gånger
    Vet inte vem du menar med "de" men MediaPortal själva har väl aldrig stött MDAPI och därmed inte heller droppat nått.

    Svaret är iaf att det fungerar med ovanstående instruktioner

  10. #10
    Det ser ju hyffsat enkelt ut egentligen, enligt dina instruktioner. Det "svåra" är ju att få tag på mjukvaran som behövs för att testa det hela.

    Fungerar detta bra med typ vilket DVB-C-kort somhelst? TT-budget? Läste någonstans att TT-korten ger dålig bild i Windows men bra i Linux, men det kanske har rättat till sig drivrutinsmässigt?

    Gah, en snårskog detta. Enda anledningen till att jag tittar på dessa alternativ är för att jag tycker bilden blev för dålig med ett analogt tv-kort (via VCR direkt till projektor blir det dock bra).

Liknande ämnen

  1. Mediaportal Rc4, mdapi , Hd
    Av bjärrven i forum HTPC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:02
  2. Mdapi
    Av fevzi i forum Mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 21:27
  3. Mdapi och newcs i vista
    Av Skumrask i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 19:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss